زلنسکی، پیروز انتخابات رياست جمهورى اوکراین

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر زلنسکی، پیروز انتخابات اوکراین خواهد بود
زلنسکی، پیروز انتخابات اوکراین خواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس نظر سنجی ها، ولادیمیر زلنسکی با کسب بیش از 73 درصد آرا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین پیروز می شود.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلوزیونی "112 اوکراین"، ولادیمیر زلنسکی، نامزد ریاست جمهوری اوکراین، در دور دوم انتخابات پیروز می شود و 73.7 درصد آرا را از آن خود خواهد نمود. 
کمدین اوکراینی در صدر انتخابات ریاست جمهوری اوکراین - اسپوتنیک ایران
کمدین اوکراینی در صدر انتخابات ریاست جمهوری اوکراین
به گفته این کانال تلویزیونی، زلنسکی 73.7 درصد از ارا را کسب خواهد کرد، درحالی که پوروشنکو — 26.3 درصد از آرای انتخاباتی را بدست خواهد اورد. 
این نظرسنجی در 500 ایستگاه رای گیری در اوکراین انجام شده است، 16 هزار رای دهنده در این نظر سنجی شرکت کردند که درصد خطا 1.7٪ است.
در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین دو کاندید حضور دارند که هر دو آنها طرفدار غرب بوده و خواهان حضور اوکراین در صف کشورهای غربی هستند. از این بین ولادیمیر زلنسکی، هنرپیشه و کمدین اوکراینی توانسته بود در دور اول انتخابات ریاست جمهوری اوکراین با کسب 30.02 درصد آرا در مقام نخست قرار گیرد و پس از وی، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری کنونی اوکراین با 16.86 درصد آرا در جایگاه بعدی قرار بگیرد. از آنجاییکه در دور قبل هیچ یک از کاندیداها موفق نشده بودند بیش از 50 درصد آرا را از آن خود کنند، بر همین اساس انتخابات به دور دوم کشیده شد.
نتایج انتخابات رسمی اعلام خواهد شد فردا، اما پوروشنکو هم اکنون شکست خود را پذیرفته است، وی اعلام نمود که آماده است تا به رییس جمهور جدید کمک کند. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала