کره شمالی، خواستار تعویض پمپئو شد

© Sputnik / Iliya Pitalevکره شمالی، خواستار تعویض پمپئو شد
کره شمالی، خواستار تعویض پمپئو شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره شمالی از واشنگتن خواست تا در مذاکرات با پیونگ یانگ، مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور را با یک فرد "باتجربه‌تر" تعویض کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری یونهاپ، رئیس بخش امریکا در وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای اعلام نمود: "حتی اگر در آینده مذاکرات با امریکا از سر گرفته شود، من می‌خواهم تا به جای پمپئو در مذاکرات، یک فرد دیگر که دوستانه‌تر و باتجربه‌ تر است، در نشست ها حضور یابد". 
سیگنال نظامی رهبر کره شمالی به ترامپ - اسپوتنیک ایران
سیگنال نظامی رهبر کره شمالی به ترامپ
در ماه فوریه دومین نشست رهبران کره شمالی و ایالات متحده امریکا برگزار شد که بدون دست یافتن به نتیجه ای به اتمام رسید. 
به گفته رئیس بخش امریکا در وزارت خارجه کره شمالی "تجربه نشست هانوی نشان داد که هر مشکلی که باشد، اگر پمپئو دخالت کند، کارها گره می خورد و بدون نتیجه باقی می‌ماند".
وی در ادامه افزود: "من نگران هستم که اگر پمپئو دوباره در مذاکرات حضور داشته باشد، وضعیت وخیم شده و بیشتر از این پیچیده شود".
این مقام کره شمالی در پایان گفت: "خوشبختانه روابط شخصی میان رئیس جمهور کیم جونگ اون و رئیس جمهور امریکا، همانند گذشته خوب است، و کیم جونگ اون از اینکه با رئیس جمهور ترامپ نزدیک می باشد، احساس رضایت دارد".
گفتنی است، پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیداراخیر خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در هانوی، سند حاوی درخواست واگذاری سلاح هسته ای و سوخت بمب های اتمی پیونگ یانگ به ایالات متحده را به وی تقدیم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала