ترامپ مصوبه کنگره جهت قطع کمک به ائتلاف عربستان در یمن را وتو کرد

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ مصوبه کنگره جهت قطع کمک به ائتلاف عربستان در یمن را وتو کرد
ترامپ مصوبه کنگره جهت قطع کمک به ائتلاف عربستان در یمن را وتو کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، مصوبه مجالس کنگره در مورد قطع ارتباط ایالات متحده با عملیات نظامی ائتلاف عربی در یمن را وتو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه ای که کاخ سفید منتشر کرده است، ترامپ قطعنامه قطع کمک به ائتلاف عربستان در یمن را "غیر ضروری" خواند. به نظر او، این امر تاثیر منفی بر سیاست خارجی آمریکا خواهد بود. این قطعنامه توسط 54 سناتور حمایت شد، 46 نفر از آنها مخالف بودند. 
سرنگونی پهپاد آمریکایی بر فراز یمن - اسپوتنیک ایران
سرنگونی پهپاد آمریکایی بر فراز یمن
از سوی دیگر، ماه گذشته، رئیس جمهور آمریکا، قطعنامه کنگره را مبنی بر لغو حالت اضطراری در مرز با مکزیک، که رئیس جمهور در ماه فوریه برای تأمین 8 میلیارد دلار برای احداث دیوار مرزی تخصیص داده بود را، وتو کرد.
دفتر رئیس جمهوری آمریکا پیام ویدیوئی آقای ترامپ خطاب به مجلس سنا را انتشار داد که می گفت: "بدینوسیله مصوبه مشترک کنگره را عودت می‌دهم که در آن، ترامپ به قطع ارتباط نیروهای امریکا با درگیری یمن یا در ارتباط با آن کشور مگر در موارد استثنایی ملزم شده است. این مصوبه به مثابه اقدامی غیرلازم و خطرناک برای تضعیف اختیارات قانونی من است."
دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی در امور بشردوستانه هشدار داده است که بحران یمن همچنان یکی از بدترین بحران‌های انسانی در جهان است. بنا به اعلام سازمان ملل حدود ۲۴ میلیون نفر به کمک‌های انسان‌دوستانه نیاز دارند. این رقم معادل ۸۰ درصد جمعیت کشور یمن است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала