کدام کشورها، بیشترین اعدامی را دارند؟

© Fotolia / Anton Skopinکدام کشورها، بیشترین اعدامی را دارند؟
کدام کشورها، بیشترین اعدامی را دارند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس گزارش سالانه سازمان عفو بین‌الملل، بیشترین اعدام‌های صورت گرفته در سال گذشته میلادی مربوط به کشورهای ایران، عربستان سعودی، ویتنام و عراق می‌شود.

 به گزارش اسپوتنیک، سازمان عفو بین‌الملل از کاهش شمار اجرای حکم اعدام در سال 2018 خبر داده است. بر اساس گزارش سالانه سازمان عفو بین‌الملل در سال گذشته میلادی دست‌کم 690 نفر در 20 کشور جهان اعدام شده‌اند. این رقم یک سوم کمتر از تعداد اعدام های انجام شده در سال 2017 می باشد. 

عفو پنجاه هزار زندانی در ایران - اسپوتنیک ایران
عفو پنجاه هزار زندانی در ایران

آمار تعداد اعدام‌های جمهوری خلق چین را شامل نمی‌شود.
پس از چین، ایران با اجرای دست‌کم 253 مورد اعدام در سال گذشته، در رتبه‌ دوم لیست بیشترین اعدامی ها قرار دارد. 149 نفر نیز در عربستان در سال 2018 اعدام شده‌اند. ویتنام با دست‌کم 85 مورد اعدام ثبت شده و عراق با دست‌کم 52 مورد اعدام در رده‌های بعدی قرار دارند. 

چین از انتشار آمار اعدام‌ها در این کشور خودداری می کند، اما سازمان عفو بین‌الملل بر این باور است که در سال گذشته نیز هزاران نفر در چین اعدام شده‌اند. به این ترتیب تعداد موارد اجرا شده حکم اعدام درچین بیش از مجموع همه احکام اجرا شده اعدام در سطح جهان است. 
سازمان عفو بین‌الملل می گوید که میزان اعدام‌ها در ایران نصف شده و عراق، سومالی و پاکستان نیز تعداد اعدام‌های خود را کاهش داده‌اند.
از سوی دیگر، کشور تایلند و سری لانکا هم پس از سالها اقدام به اجرای دوباره اعدام کرده اند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала