پنتاگون: فعالیت روسیه و چین در فضا، تهدید است

© AFP 2023 / John Thysپنتاگون: فعالیت روسیه و چین در فضا، تهدید است
پنتاگون: فعالیت روسیه و چین در فضا، تهدید است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگ بعدی می تواند در فضا باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن اگزمینر، معاون رئیس پنتاگون، پاتریک شانگهای اعلام نمود که "رقبا (چین و روسیه) از سلاح هایی استفاده می کنند که می توانند به توانایی های ایالات متحده در فضا حمله کنند". 
جاسوسی آمریکا در فضا - اسپوتنیک ایران
جاسوسی آمریکا در فضا
وی گفت: "جنگ بعدی می تواند در فضا باشد… ما باید با این واقعیت روبرو شویم. در حال حاضر رقبای ما از سلاح هایی استفاده می کنند که می توانند در فضا به توانایی های ما حمله کنند". 
وی اظهار داشت که "هر دو کشور: روسیه و چین فضا را نظامی کرده اند تا به منظور سرکوب ماهواره های آمریکایی در مواجهه با درگیری ها از آن استفاده کنند". گفتنی است، در ماه فوریه دونالد ترامپ، یادداشتی را امضا کرد که بر مبنای ان امریکا، ارتش فضایی ایجاد می کند. 
شایان ذکر است که پیش از این، ایده تشکیل چنین ارتشی از سوی کاخ سفید مطرح شده بود، زیرا در استراتژی فضایی جدید آمریکا، فضا به عنوان یکی از مناطق عملیات نظامی تعیین شده است. پیش از این رونالد ریگان، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در سال 1983، برنامه دراز مدت علمی و تحقیقاتی و همچنین ابتکار استراتژیک دفاعی، یا "جنگ ستارگان" اعلام کرد. هدف اصلی این برنامه ایجاد یک منبع علمی و فنی برای توسعه سیستم دفاع راکتی گسترده با عناصر فضایی می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала