ایران مشکل ساز شده است

© AFP 2023 / Delil Souleimanسوریه
سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پمپئو:ایران با حمایت از شبه نظامیان شیعه، برای ما در سوریه مشکلات زیادی را دامن می زند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در نشست وزیران خارجه ناتو در واشنگتن، اعلام کرد که ایران مشکل ساز شده است.

وی افزود:«فهرست مشکلاتی که ایران برای ما دامن می زند، طولانی است. ما فقط از ایران خواسته ایم که همچون یک کشور عادی رفتار کند. تلاش آنها برای سوء قصد در اروپا وجود دارد و دیده ایم که اروپایی ها به آن پاسخ داده اند.

روحانی از سازمان هواشناسی انتقاد کرد - اسپوتنیک ایران
روحانی از سازمان هواشناسی انتقاد کرد

اینگونه اقدامات، تلاشی از سوی رهبران ایران است، خود رئیس جمهوری روحانی اجازه می دهد که به خاک اروپا بروند و مردم را بکشند. اصلا پذیرفتنی نیست که در غرب اروپا چنین کاری اتفاق بیفتد. ما با متحدان خود در سراسر اروپا همکاری می کنیم تا اطلاعات درست به دست آوریم تا بتوانیم این تهدیدها را کاهش دهیم.

تحریم های یکجانبه آمریکا به عنوان تلاش برای بازدارندگی است. این کار ما، توانایی ایران را برای انجام دادن این گونه فعالیت ها کاهش می دهد، تحریم ها باعث شده است که منابع کمتری داشته باشند تا این تهدیدها را اجرایی کنند.

شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران، تحت نظر نیروهای امنیتی عراق نمی روند. این کار ایران باعث می شود که ناتو و کشورهای غربی امنیت کمتری داشته باشند و این همان چیزی است که با اعضای ناتو درباره آن صحبت کردیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала