ورود رهبران القاعده به غرب لیبی

© REUTERS / Goran Tomasevicورود رهبران القاعده به غرب لیبی
ورود رهبران القاعده به غرب لیبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبران القاعده از سوریه وارد غرب لیبی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به منبعی نزدیک به فرماندهی ارتش ملی لیبی، رهبران القاعده (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) از سوریه  وارد غرب لیبی شده اند.

پیشتر شبکه تلویزیونی «العربیه الحادات»، گزارش داده بود که مارشال خلیفه هفتار فرمانده ارتش ملی لیبی به نیروهای خود دستور داد پیشروی بسوی طرابلس را برای آزادسازی شهر از شر تروریستها آغاز کنند.

موگرینی: امنیت در اروپا در گرو ثبات در لیبی است - اسپوتنیک ایران
موگرینی: امنیت در اروپا در گرو ثبات در لیبی است

«ما در باره ورود رهبران «القاعده»از سوریه به غرب لیبی اطلاعاتی در دست داریم».

آنتونیو گوتریش دبیر کل سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی در طرابلس به جلوگیری از درگیری نظامی در لیبی فراخواند، زیرا ممکن است در صورت آغاز آن به درگیری بزرگی مبدل شود.

پس از سرنگونی محمد قذافی در سال 2011 بحران سیاسی در لیبی آغاز شد. هم اکنون دو قدرت بر کشور  حکومت می کنند. در شرق لیبی، پارلمان منتخب مردم حکومت می کند و در غرب در پایتخت طرابلس  دولت توافق ملی به ریاست فائض سراج حکومت می کند که تحت حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است.

مقامات لیبی شرقی  بطور مستقل عمل می کنند و با ارتش ملی لیبی همکاری می کنند که در حال جنگ فرسایشی با شبه نظامیان است. سازمان ملل پیشنهاد می کند در بهار سال 2019، انتخابات سراسری در لیبی برگزار شود تا ارگان های مشروع و برسمیت شناخته شده تشکیل شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала