اعلام وضعیت هشدار در ارتش ونزوئلا

© REUTERS / Miraflores Palaceاعلام وضعیت هشدار در ارتش ونزوئلا
اعلام وضعیت هشدار در ارتش ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مادورو، به علت سوقصد به جانش، وضعیت هشدار در ارتش ونزوئلا را اعلام نمود.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلوزیونی "ونزوئلا د تلویزن"، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، در تاریخ 3 آوریل وضعیت هشدار در واحدهای نظامی را اعلام کرد. این وضعیت در ارتباط با برنامه های مخالفان به جهت سوقصد به مادورو اعلام شده است. 
تیراندازی از هلیکوپتر به معترضان در ونزوئلا + ویدئو - اسپوتنیک ایران
تیراندازی از هلیکوپتر به معترضان در ونزوئلا + ویدئو
وی گفت: "من از برنامه های جنایتکارانه آنها خبر داشتم، کسانی که امروز مخالفان را رهبری می کنند، در خصوص قتل من نقشه می کشیدند… در این ارتباط "زنگ خطر در واحدهای نظامی کشور" و همچنین حداکثر "فعالیت های اطلاعاتی و ضد اطلاعات" در ونزوئلا اعلام می شود". 
گفتنی است، اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد. روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.
کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل به گفتگو و دیالوگ برای حل و فصل بحران فراخواند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала