خودداری بیش از 20 وارد کننده از خرید نفت ایران

© Fotolia / Edelweissخودداری بیش از 20 وارد کننده از خرید نفت ایران
خودداری بیش از 20 وارد کننده از خرید نفت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نقل از برایان هوک، بیش از 20 واردکننده نفت، از خرید نفت ایران خودداری کردند. تهران 10 میلیارد دلار خود را از دست می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان برایان هوک، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران در جلسه وزارت امور خارجه آمریکا، تقریبا بیست کشور وارد کننده نفت به طور کامل از ایران، نفت نمی خرند. 
آیا اوپک به ایران اجازه می دهد که حجم استخراج را به سطح قبل از تحریم ها برساند؟ - اسپوتنیک ایران
آیا اوپک به ایران اجازه می دهد که حجم استخراج را به سطح قبل از تحریم ها برساند؟
به گفته وی، در مجموع 23 تن از واردکنندگان نفت ایران، خرید خود را به صفر کاهش دادند. برایان هوک در این خصوص گفت: "ایران در نتیجه این اقدامات، 10 میلیارد دلار درآمد خود را از دست می دهد". 
وی همچنین گفت: تولید نفت ایران از ماه مه 2018 به میزان 1.5 میلیون بشکه کاهش یافته است، در واقع یش از 100 شرکت بزرگ از بازار ایران خارج شده اند. سرانجام، ایالات متحده اقدامات بی سابقه ای برای تحقق این تحریم ها انجام داده است. 
نماینده ایالات متحده آمریکا در امور ایران در این خصوص گفت: «دیپلمات های ما از بیش از 50 کشور بازدید کرده اند تا درباره سیاست های آمریکا در قبال ایران صحبت کنند و در مورد خطرات مرتبط با تجارت با ایران هشدار دادند". 
به گفته وی، مجموعا بیش از 970 شرکت، بیش از 70 موسسه مالی و 75 تانکر نفتی در فهرست تحریمهای نفت ایران قرار دارند.

لازم به ذکر است که صادرات نفتی ایران پس از آغاز دور دوم تحریم‌ها در فوریه سال جاری میلادی به حدود ۱.۵۱ میلیون بشکه در روز رسید که بخش عمده‌ای از این صادرات به چین بوده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала