در خواست بریتانیا، فرانسه و آلمان در خصوص شفاف سازی پرونده موشکی ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareدر خواست بریتانیا، فرانسه و آلمان در خصوص شفاف سازی پرونده موشکی ایران
در خواست بریتانیا، فرانسه و آلمان در خصوص شفاف سازی پرونده موشکی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بریتانیا، فرانسه و آلمان از دبیر کل سازمان ملل متحد خواستند تا این سازمان گزارش کامل و جامعی درباره فعالیت های موشکی بالستیک ایران ارائه دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسوشیتد پرس، بریتانیا، فرانسه و آلمان خواستار گزارش جامع درباره موشک های ایران شدند. این سه کشور در نامه مشترک به نماینده این سازمان اعلام نمودند که راه اندازی فضاپیمای جدید توسط ایران و همچنین رونمایی از دو موشک جدید بالستیک توسط این کشور مخالف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است. 
روسیه: موشک های ایران ، ابزار مهار منطقه ایست - اسپوتنیک ایران
روسیه: موشک های ایران ، ابزار مهار منطقه ایست
در این راستا، بریتانیا، فرانسه و المان خواستار گزارش سازمان ملل درباره "فعالیت های موشکی بالستیک ایران" شدند. 
پیش از این در خبر ها امده بود که افتتاح خط تولید موشک هوا به هوای فکور،ارتقا 10 فروند جنگنده بمب افکن سوخو 22، رونمایی از نسل جدید موشک بالستیک فاتح 110 با نام "فاتح مبین"،پهپاد هد هد با بر 100 کیلومتر، رونمایی از "پهپاد اخلالگر" ، افتتاح خط تولید انبوه جت جنگنده ایرانی "کوثر" ، توپ سراج، رونمایی از خودروی زرهی "طوفان" ، الحاق، ناوشکن سهند به ناوگان نیروی دریایی ارتش ایران، موشک‌های ضدزره ایرانی با نام توفان3-M و توفان 7 از دستاوردهای ایران در سال گذشته است. همچنین می‌توان از نخستین موتور واترجت ایرانی و موشک کروز ضدسطحی جاسک 2 بعنوان آخرین دستاوردهای نیروهای مسلح ایران در سال گذشته نام برد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала