آلمان به کمک سیل زدگان ایران آمده است+عکس

CC BY 2.0 / Ralf Schulze / Berlin_05_2009_ 054آلمان به کمک سیل زدگان ایران آمده است
آلمان به کمک سیل زدگان ایران آمده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قایق های آلمانی توسط‬ صلیب سرخ آلمان برای هلال احمر ایران فراهم می‌ شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سفیر آلمان در تهران از کمکهای انسان دوستانه دولت آلمان به سیل زدگان ایرانی صحبت کرد.

 دپیلمات ارشد آلمانی ساعتی پیش در صفحه توئیتر خود در این ارتباط نوشت: «‏آلمان کمک‌های انسان دوستانه خود را برای قربانیان سیل‌های اخیر در قالب 40 قایق و تجهیزات ایمنی توسط صلیب سرخ آلمان برای هلال احمر ایران فراهم می‌کند».

​در استان مرکزی بخشی از بارش‌ها به صورت برف و بخشی به صورت باران بود و تمهیدات لازم به خوبی از قبل اندیشیده شده بود. فرمانداری و استانداری استان در خصوص باز کردن خروجی سدها و هشدار به مردم به موقع اقدام کردند و خوشبختانه اتفاق ناگواری رخ نداد.

مقامات در خصوص طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل توضیح داده و گفتند:«سیلاب‌ها در شهرستان‌های مختلف استان مانند شازند، اراک و کمیجان زیاد بود. محدودیت در تردد در برخی از جاده‌های استان ایجاد شد و چند منزل مسکونی قدیمی‌ساز دچار خسارت شدند.

اورژانسی‌ترین کاری که در این شرایط از دولت انتظار می‌رود برقراری ارتباط تلفنی و راه‌هاست تا بتوانیم امکانات را به دست مردم برسانیم. اکنون در روستاهای دارایی، بدرآباد، بهرامی، ناصروند و روستاهای سپید دشت ارتباط‌ها قطع است.

برپایی جشن عروسی دو‌ جوان سیل زده آق قلایی +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
برپایی جشن عروسی دو‌ جوان سیل زده آق قلایی +عکس،ویدئو

تجهیزات به اندازه کافی وجود ندارد و همان میزانی که نیز موجود است به دلیل قطع بودن ارتباط‌ها نمی‌توانیم به دست مردم برسانیم. قبل از هر کاری باید ارتباطات برقرار شود. ارتباط راه‌ها و تلفنی باید برقرار شود تا ما بتوانیم اوضاع را ساماندهی کنیم».

مسئولین بحران و فرمانداری استان گلستان در حال محاسبه میزان خساراتی هستند که به استان وارد شده است. فقط در حوزه انتخابیه بنده که مینو دشت هست بالغ بر 400 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

جبران خسارت مردم وپرداخت وام‌های بلاعوض و تسهیلات صفر درصد برای ساخت منازل وجبران خسارات به زمین‌های کشاورزی باید انجام شود.باید هر اقدامی که باعث دلجویی از مردم و کاسته شدن بار روانی بر آنها می‌شود را انجام داد. از سوی دیگر باید تمهیدات و اقدامات لازم برای حفظ بهداشت و سلامت اندیشیده شود تا بیماری به منطقه سرایت نکند.

گفتنی است که در پی بارندگی های شدید و طغیان رودخانه ها در برخی مناطق ایران، براساس تایید منابع رسمی، تا کنون بیش از 40 نفر جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала