واکنش مسکو به تهدیدهای جدید آمریکا علیه روسیه

© Sputnik / Valeriy Melnikovماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا ونزوئلا دلیل دیگری برای تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه خواهد شد؟

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امورخارجه روسیه تهدیدات آمریکا در خصوص وضع تحریم های جدید در رابطه با ونزوئلا علیه روسیه را مورد تفسیر قرار داد.

وی گفت:«تلاش برای ترساندن روسیه با تحریم ها در ازای همکاری قانونی با ونزوئلا مضحک به نظر می رسد. واشنگتن به دلایل مختلف آنقدر تحریم برقرار می کند که مسکو شمارش آنها را از دست داده و دیگر به آن ها توجهی نمی کند».

ناتو پیام پوتین را تهدید آمیز نامید - اسپوتنیک ایران
ناتو پیام پوتین را تهدید آمیز نامید

روسیه بطور مشخص هدف ورود کارشناسان نظامی خود به ونزوئلا را توضیح داده است و هرگونه خیالپردازی در باره عملیات نظامی بی اساس است.

افزون برآن، زاخارووا به سیاستمداران در آمریکا یادآوری کرد که قاره آمریکا «همسایه نزدیک» روسیه است، زیرا شبه جزیره چوکوتکا در نیمکره غربی قرار دارد.

شایان ذکر است که عصبی شدن آمریکا به این دلیل آشکار شده است که ایالات متحده نتوانسته به تعویض رهبری در ونزوئلا دست یابد و با فقدان«فضا برای مانورهای دیپلماتیکی» در آنجا مواجه شده است.

وخیم شدن روابط واشنگتن و کاراکاس اواخر ماه ژانویه در زمینه تظاهرات علیه نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا رخ داد. خوان گویدا سخنگوی اپوزیسیون در پارلمان خود را رئیس جمهور موقت اعلام کرد. آمریکا از او حمایت کرد.

روسیه، چین و تعدادی از کشورهای دیگر از مادورو حمایت کردند. در مسکو «مقام ریاست جمهوری» گویدا را غیرممکن نامیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала