ممنوعیت 15 ساله گوایدو

© REUTERS / Carlos Garcia Rawlins ممنوعیت 15 ساله برای گوایدو
ممنوعیت 15 ساله برای گوایدو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گوایدو به مدت 15 سال از تصدی مشاغل دولتی محروم می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اژانس ریتر، مقامات ونزوئلا تصمیم گرفتند که گوایدو را به مدت 15 سال از تصدی مشاغل دولتی اجتناب کند. 
ادامه حضور متخصصان نظامی روس در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
حضور متخصصان نظامی روسیه در ونزوئلا
مقامات ونزوئلا تصمیم گرفته اند که جان گوایدو، رهبر اپوزیسیون مخالف به مدت 15 سال به علت تخلف مالیاتی خود، از حضور در مقام های دولتی اجتناب کرد. رئیس اداره کنترل عمومی ونزوئلا اقای لویس آموروزو خبر از تعیین این مجازات برای گوایدو داد. 
در ماه فوریه، اداره کنترل عمومی ونزوئلا به بازبینی مالکیت و اقدامات گوایدو پرداخت، وی خود را رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده است. دریافت و یا عدم دریافت پول از سازمان های بین المللی و ملی از دیگر مسائل مورد بررسی توسط این اداره می باشد. 
اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد. روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.
کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل به گفتگو و دیالوگ برای حل و فصل بحران فراخواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала