تصویب لایحه مبارزه با نفوذ روسیه در ونزوئلا

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر مجلس نمایندگان آمریکا
مجلس نمایندگان آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس نمایندگان آمریکا، لایحه ای را به تصویب رساند که بر طبق آن مقامات آمریکا می توانند با نفوذ روسیه در ونزوئلا مبارزه کنند.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آراء لایحه قانونی را به تصویب رساند که مقامات آمریکا می توانند بطور قانونی با نفوذ فدراسیون روسیه در ونزوئلا مبارزه کنند. بحث در باره این لایحه فقط 40 دقیقه طول کشید.

مطابق با این سند، روسیه با مقامات کنونی ونزوئلا و از جمله با نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ارتباط تنگاتنگی دارد. در آمریکا حکومت مادورو را نامشروع می دانند.

تسلیحاتی که روسیه در کریمه مستقر کرده قادر به حمله به هر نقطه ای در اروپاست - اسپوتنیک ایران
تسلیحاتی که روسیه در کریمه مستقر کرده قادر به حمله به هر نقطه ای در اروپاست

پس از تصویب لایحه، طی 4 ماه، وزیر امورخارجه آمریکا موظف است گزارشی را در کنگره قرائت کند که در آن باید خطرناک بودن همکاری روسیه و ونزوئلا برای آمریکا و کشورهای نیمکره غربی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

افزون برآن ریاست وزارت امورخارجه آمریکا باید طی یک ماه «استراتژی مبارزه با همکاری روسیه-ونزوئلا» را ارائه بدهد. افرادی که وزیرامورخارجه معتقد است از طرف روسیه به نفع نیروهای امنیت ونزوئلا عمل می کنند ورودشان به آمریکا ممنوع و روادید آنها لغو خواهد شد.

پیشتر جان بولتون مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت اعلام کرده بود که واشنگتن دخالت «ابرقدرت های خصمانه» در امور ونزوئلا را  تحمل نخواهد کرد.

روز 25 ماه مارس، سرگی لاوروف در یک گفتگوی تلفنی با مایک پمپئو اعلام نمود که تلاش واشنگتن برای سازماندهی کودتای دولتی در ونزوئلا دخالت آشکار در امور کشور ونزوئلاست.

وخیم شدن روابط واشنگتن و کاراکاس اواخر ماه ژانویه در زمینه تظاهرات علیه نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا رخ داد. خوان گویدا سخنگوی اپوزیسیون در پارلمان خود را رئیس جمهور موقت اعلام کرد. آمریکا از او حمایت کرد.

روسیه، چین و تعدادی از کشورهای دیگر از مادورو حمایت کردند. در مسکو «مقام ریاست جمهوری» گویدا را غیرممکن نامیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала