آزادسازی گروگان های ایرانی

© AFP 2023 / Fars News/Hossein Mersadiآزادسازی گروگان های ایرانی
آزادسازی گروگان های ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای اروپایی در قبال اقدامات تروریستی به صورت تبعیض آمیز و دوگانه رفتار می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «خبر فارس»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام نمود که  کشورهای اروپایی در قبال اقدامات تروریستی به صورت تبعیض آمیز و دوگانه رفتار می‌کنند.

وی در ادامه افزود:«مذاکره مستقیمی با جیش العدل صورت نگرفته است. لازم به ذکر است که حادثه تروریستی نیوزیلند هشداری بود به کشورهایی که از تروریست حمایت کردند و در واقع نسبت به اقدامات تروریستی در کشورهای مختلف جهان سکوت کرده و به صورت تبعیض آمیز رفتار کردند. کشورهای اروپایی در حالی اقدامات تروریستی نسبت به مسلمانان را مورد چشم‌پوشی قرار دادند که در مورد برخی اقدامات تروریستی در اروپا به بزرگنمایی پرداختند و نسبت به آن واکنش‌های شدید نشان دادند.

 بنابراین صلح  و امنیت بین‌المللی و همچنین امنیت شهروندان نیز تبعیض‌بردار نیست. لذا قاعدتا به همان نسبت که شهروند اروپایی از امنیت برخوردار است شهروند مسلمان در هر کجای جهان باید از امنیت لازم برخوردار باشد. بنابراین موضعی که دولت و وزارت امور خارجه ایران در قبال این حادثه تروریستی اتخاذ کرد، موضع قابل قبولی بود. گرچه لازم است که تحقیقات کاملی نسبت به این حادثه، دست اندرکاران و جنایتکاران آن صورت گیرد.

تعاملات و ارتباطات امنیتی مابین ایران و پاکستان در جهت آزادسازی گروگان‌های هنگ مرزی میرجاوه همچنان در جریان است. قاعدتا ایران از دولت پاکستان انتظار دارد که تلاش بیشتری برای آزادسازی نهایی گروگان‌های ایرانی انجام دهند. به هر حال گروه‌های تروریستی تا زمانی که فضا را برای خود قابل مانور و آزاد نبینند، نمی‌توانند تحرکاتی داشته باشند. لذا در تامین فضا هم از دولت پاکستان انتظار می‌رود که با شدت بیشتری با گروه‌های تروریستی به ویژه در مناطق مرزی برخورد شود که از این اتفاقات جنایت بار پیشگیری شود. این گروه با ایران مذاکره‌ای نداشته است. مذاکراتی که ایران تاکنون داشته با دولت پاکستان و مقامات امنیتی پاکستان بوده است بنابراین مذاکره مستقیمی با این گروه صورت نگرفته است».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала