سفر ترامپ با روحانی قابل مقایسه نیست

© AP Photo / Cliff Owenبریان هوک، رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا
بریان هوک، رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هوک: از دولت بغداد می خواهیم تحریم‌های آمریکا علیه ایران را رعایت کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه «الحره» آمریکا، رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا از دولت بغداد نیز خواست تحریم‌های آمریکا علیه ایران را رعایت کند.

بریان هوک، رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا افزود:«ما می‌دانیم که سیاست خارجه ایران به حاکمیت و استقلال کشورهای دیگر احترام نمی‌گذارد، ایران از سال 1979 به دنبال خرابی در کشورهای دیگر و تغییر هویت ملی آنها به هویت دینی بوده است. این مساله باعث به وجود آمدن بی ثباتی و کشتار در خاورمیانه شد.

روحانی در عراق - اسپوتنیک ایران
بی اثر کردن تحریم های آمریکا با سفرهای منطقه ای

به نظر من ایران نتوانست در سفرهای خارجی پیشرفتی حاصل کند. ما تحریم‌های اقتصادی شدیدی علیه ایران وضع کرده‌ایم و این تحریم‌ها بر روی نظام ایران تأثیر خواهد گذاشت، ما از طریق تحریم‌های مالی و نفتی ایران را از میلیاردها دلار پول محروم کردیم و بسیاری از راه‌هایی که ایران می‌توانست از آنها استفاده کند را بسته‌ایم، ما راه متفاوتی برای اجرای تحریم‌ها در پیش گرفته‌ایم.

بار دیگر تاکید می‌کنم که حسن روحانی رئیس جمهور ایران حتی نتوانست وعده‌های اقتصادی برای مردم خود را اجرایی کند چگونه می‌تواند این وعده‌ها را برای مردم عراق انجام دهد، مردم عراق نباید منتظر نتایج متفاوتی از توافقات ایران باشند.

ما انتظار داریم که عراق به تحریم‌های ما پایبند باشد، این به نفع آنان است. ما از طریق محروم کردن ایران از درآمدش که آن را برای بی‌ثباتی منطقه و حمایت از سپاه و نیروی قدس استفاده می‌کند رویکرد دیگری داریم. جدای از اظهارت روحانی و توافقاتی که امضا شد، ایران تلاش می‌کند بر عراق سیطره پیدا کند. ایران تلاش می‌کند عراق را گذرگاه خود در خاورمیانه قرار بدهد».

برایان هوک در رابطه با مقایسه سفر روحانی با سفر دونالد ترامپ به عراق گفت:«به نظر من این مقایسه منطقی نیست، این دو سفر باهم متفاوت هستند و گفت‌وگوهای ترامپ و دیگر مقامات آمریکایی با مقامات عراقی نسبت به گفت‌وگوهای روحانی با مقامات عراقی تفاوت دارند، ما خواستار عراقی قوی و دارای حاکمیت هستیم اما هدف ایران چیز دیگر است.

نتایج تحریم‌ها علیه ایران، محروم شدن ایران از منبع درآمدش است. اخیراً دیدیم که بزرگ‌ترین همپیمان ایران یعنی حزب‌الله به طور علنی خواستار دریافت حمایت مالی از همپیمانان خود شد. این نتیجه تحریم‌های ما است. ما می‌دانیم که ایران بودجه کمتری برای دفاع و سپاه قرار داده است و این مساله خوبی است. ما قطعاً پیشرفت بیشتری در این فشار اقتصادی به دست خواهیم آورد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала