افتتاح نمایشگاه ایران در موزه آلیکانته+عکس

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر اسپانیا
اسپانیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در موزه باستان شناسی اسپانیا، نمایشگاه «ایران مهد تمدن» افتتاح شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، افتتاح نمایشگاه «ایران مهد تمدن» در معتبرترین موزه باستان‌شناسی اروپا در کشور اسپانیا، بزرگترین رویداد ایران و اسپانیا عنوان شد.

سفیر ایران در اسپانیا در دیدار با مسؤل مجمع استانی آلیکانته گفت:«افتتاح نمایشگاه «ایران مهد تمدن» بزرگترین رویداد 400 ساله ایران و اسپانیا است».

وی با تشریح برپایی نمایشگاه «ایران مهد تمدن» در موزه آلیکانته از خرسندی پادشاه اسپانیا از برگزاری این رویدادهای مشترک بین دو کشور در حوزه فرهنگی و برپایی نمایشگاه موزه‌ای خبر داد و گفت:«با رونمایی  40 جلد لغتنامه زبان ایران و اسپانیا، معتقدیم روابط فرهنگی بهترین رابطه دلهاست و برپایی این نمایشگاه نشان می‌دهد دلهای مردم اسپانیا و ایران چقدر به یکدیگر نزدیک است».

رئیس مجمع استان آلیکانته با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه «ایران مهد تمدن» در موزه آلیکانته اظهار کرد:«برای ما بسیار هیجان‌انگیز بود که پس از برپایی نمایشگاه‌های متعددی از واتیکان، مایاها بتوانیم میزبان آثار باارزش تمدنی ایران در موزه آلیکانته باشیم. موزه آلیکانته به عنوان بهترین موزه باستان‌شناسی اروپا سالانه میزبان 17 میلیون گردشگر است».

​در نمایشگاه «ایران مهد تمدن» 196 اثر تاریخی از 60 محوطه باستان‌شناسی ایران با قدمت بیش از 200 هزار سال قبل (اثری از غاری در گیلان) تا دوران صفویه به نمایش گذاشته می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала