تعهد ایران دلیل نامه دیپلمات های آمریکایی به ترامپ

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تعهد ایران دلیل نامه دیپلمات های آمریکایی به ترامپ
تعهد ایران دلیل نامه دیپلمات های آمریکایی به ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مجلس ایران: دیپلمات‌های آمریکایی به این باور رسیدند که جمهوری اسلامی کشوری متعهد و پایبند به اصول و قراردادهای بین‌المللی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکارنیوز، مرتضی صفاری نطنزی، نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی ایران در خصوص درخواست پنجاه دیپلمات و افسر آمریکایی از دولت آمریکا مبنی بر بازگشت به برجام، گفت: خروج آمریکا از برجام غیرعاقلانه و غیرمنطقی بود و نه تنها نفعی برای آمریکا به همراه نداشت و ایران حاضر به مذاکره مجدد با آنها نشد بلکه آمریکا در عرصه بین‌الملل منزوی شد.

آمریکا در جنگ با ایران هیچ موفقیتی نخواهد داشت - اسپوتنیک ایران
آمریکا در جنگ با ایران هیچ موفقیتی نخواهد داشت
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: انزوای آمریکا قابل ترغیب نیست، اروپایی‌ها و برخی دیگر از کشورهای بزرگ از ایالات متحده آمریکا فاصله گرفتند، شورای امنیت هم با دولت آمریکا همراهی نمی‌کند.

وی افزود: این موضوعات سبب شده تا مجموعه کاذرشناسی آمریکایی در محافل مختلف، اقدام ترامپ را نقد کنند. اینکه تعدادی از دیپلمات‌ها خواهان بازگشت به برجام شدند، مبنی بر احساس تضرر آنها است لذا به دنبال راهکاری هستند تا شرایط بهبود یابد.

صفاری نطنزی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی باید هوشیار باشد تا در صورت بیان درخواست آمریکا برای بازگشت به برجام، اهداف آنها را واکاوی کنند تا به موجب این درخواست اهداف دیگر خود را جامه عمل نپوشانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: دیپلمات‌های آمریکایی از سوی دیگر به این باور رسیدند که جمهوری اسلامی کشوری متعهد و پایبند به اصول و قراردادهای بین‌المللی است.

گفتنی است که یش از 50 افسر بازنشسته و دیپلمات سابق آمریکایی در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور از وی خواستند که شرایط را برای بازگشت به توافق هسته‌ای را فراهم کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала