درخواست کمک مادورو از ایران، چین، روسیه، کوبا

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست کمک مادورور از ایران، چین، روسیه، کوبا
درخواست کمک مادورور از ایران، چین، روسیه، کوبا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام از کشور‌های روسیه، چین، کوبا و ایران برای انجام تحقیقات در خصوص قطعی اخیر برق در این کشور، کمک خواست.

به گزارش اسپوتنیک، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد کاراکاس از کشور‌های چین، روسیه، ایران و کوبا و نیز سازمان ملل برای انجام تحقیقات در خصوص حملات سایبری اخیر که موجب قطعی برق این کشور شد، درخوست کمک کرده است. 
بررسی هماهنگ شدن مواضع ایران و روسیه در مسئله ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
بررسی هماهنگ شدن مواضع ایران و روسیه در مسئله ونزوئلا
وی با اشاره به اینکه کشورش تجربه زیادی در خصوص حملات سایبری دارد، گفت: کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی حملات سایبری اخیر تشکیل داده‌ام و از کارشناسان بین‌المللی برای همکاری در این زمینه درخواست کمک شده است. 
از سوی دیگر از سازمان ملل، ایران، چین، روسیه و کوبا درخواست کمک داریم.
بنا به گفته مادورو، پس از پنج روز قطعی برق سراسری در ونزوئلا، مقامات این کشور توانستند شرایط بوجود آمده ناشی از این حمله سایبری را، که از سوی آمریکا هدایت می‌شد تحت کنترل خود درآورند. 
خورخه رودریگرز، وزیر ارتباطات ونزوئلا اعلام کرد شبکه‌های برق این کشور تقریبا به طور کامل کار خود را از سرگرفته‌اند.
رئیس جمهور ونزوئلا، روز دوشنبه، دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود را شخصا مسئول حمله سایبری به سیستم برق‌رسانی ونزوئلا دانست.
شایان ذکر است، از تاریخ هفتم مارس برق 20 استان از مجموع 23 استان ونزوئلا قطع شده بود که شب گذشته این خاموشی پایان یافت. 
به نقل از شرکت دولتی «کورپوالک» ونزوئلا، این خاموشی و قطعی برق به دلیل وقوع حادثه‌ای در نیروگاه برق آبی سیمون بولیوار است. مادورو، «امپریالیسم آمریکا» را مسئول این حادثه قطع برق می داند. آمریکا این موضوع را رد کرده است. 
گفتنی است، پس از اینکه در 24 ژانویه بخش اعظم دیپلمات های آمریکایی از این کشور خارج شدند، مایک پمپئو گفت که بدون توجه به اینکه آمریکا، مقامات ونزوئلا به رهبری نیکلاس مادورو را به رسمیت نمی شناسد، روابط خود را با این کشور قطع نمی کند. مادورو بعد از اینکه آمریکا خوان گوایدو، رهبر مخالفان را به عنوان رهبر ونزوئلا شناخت، گفت: روابط دیپلماتیک و سیاسی را با آمریکا قطع می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала