فرار ابوبکر بغدادی پس از ترور نا فرجام

© AP Photo / Militant video, Fileفرار ابوبکر بغدادی پس از ترور نا فرجام
فرار ابوبکر بغدادی پس از ترور نا فرجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بغدادی پس از ترور نافرجام در منطقه الباغوز سوریه از این منطقه فرار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: ابوبکر البغدادی رئیس گروه داعش (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه) پس از ترور نافرجام در منطقه الباغوز سوریه از این منطقه فرار کرده است. 
کودتای داعش علیه ابوبکر بغدادی - اسپوتنیک ایران
کودتای داعش علیه ابوبکر بغدادی
این منبع بیان کرد: یکی از سرکرده‌های داعش که عراقی است به نیروهای سوریه دموکراتیک گفت که یک بمب در مسیر حرکت ابوبکرالبغدادی در اطراف الباغوز کارگذاشته شده بود که تا وی ترور شود اما البغدادی متوجه شد و به دنبال آن فوراً از منطقه الباغوز گریخت. البغدادی به شدت احساس خطر می‌کند به ویژه که مشکلات داخلی داعش افزایش یافته و همه به دنبال کشتن وی و جانشینی اش هستند.
بسیاری از کسانی که طی روزهای گذشته از منطقه الباغوز سوریه خارج شده‌اند به طور رسمی و غیر رسمی، بیعت خود را با ابوبکر البغدادی شکسته‌اند. 
پیش از این در خبر ها آمده بود که روزنامه گاردین در مقاله ای اعلام نمود که بر خی منابع در دستگاه های اطلاعات غربی گفتد که تلاش برای کودتا علیه البغدادی دهم ماه ژانویه گذشته در شهرکی در نزدیک منطقه هجین در استان دیرالزور سوریه اتفاق افتاد.
در جریان این کودتا، جنگجویان خارجی داعش به طور عمدی به تبادل آتش با محافظان شخصی البغدادی پرداختند، اما او توانست از این عملیات جان سالم بدر برده و به منطقه ای در مجاورت صحراء منتقل شود.
در این درگیری دو نفر کشته شدند که یک منبع اطلاعاتی گفت: یک از این دو نفر از افراد به شدت، نزدیک البغدادی قرار داشت. داعش برای کشتن ابو معاذ الجزائری که به احتمال زیاد یکی از 500 جنگجوی گروه تروریستی داعش است، پاداش تعیین کرد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала