سیراب شدن کویر از آب خزر

© Sputnik / Vyacheslav Bobkovدریای خزر
دریای خزر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شوخی با خزر خطرناک است و نباید آب آن به کویر منتقل شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، خزر هیچ راهی به آب‌های آزاد ندارد و بنابه اذعان همه کارشناسان در صورت دست اندازی به آن به سرنوشت غمبار دریاچه ارومیه مبتلا خواهد شد، بنابراین چنین طرحی حتی در مرحله مطالعاتی هم قابل قبول نیست.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها در ادامه گفت:«طرح انتقال آب خزر به کویر و استان سمنان یک طرح ناپخته و یک شوخی خطرناک است. انتقال آب خزر به کویر خطرناک است.

بندر آکتائو در قزاقستان - اسپوتنیک ایران
طرح های مخفی آمریکا برای خزر

مازندران به اندازه کافی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند بنابراین از آقای رئیس جمهوری انتظار داریم از نجابت مردم مازندران سوء استفاده نشود و اگر در جهت حل مشکلات استان گامی بر نمی دارد حداقل مشکلات را چند صد چندان نکند.

برای حل مشکل آب سمنان راه حل های دیگری هم وجود دارد، اما به طور قطع راه حل آن کویری کردن مازندران نیست و شگفت انگیز است که در هجوم این همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی که معیشت مردم را احاطه کرده و انواع کارهای اولویت داری که بر زمین مانده دولت بر اجرای یک طرح غیر ضروری و پرهزینه و مخرب پافشاری می‌کند.

 مردم مازندران و استان های شمالی با صدای رسا می‌گویند آنچه از امکانات طبیعی برای استان مازندران باقیمانده است موهبت خدادادی است. نگاه یک جانبه به مواهب مازندران باعث شد مسئولان به بهره‌کشی از استان مازندران عادت کنند و آن را یک استان همواره معین ببینند تا جایی که دولت جرأت مطرح کردن پروژه فاجعه باری همچون انتقال آب خزر را به خود بدهد.

خشک شدن دریاچه ارومیه، زاینده رود، هیرمند تا حدود زیادی محصول همین نوع ندانم کاری‌ها و اقدامات غیرکارشناسی است.

از زمانی که سر و صدای این طرح بلند شده است ده‌ها و بلکه صدها کارشناس خبره از غیراصولی بودن این پروژه به خطرات جبران ناپذیری که برای محیط زیست استان به بار خواهد آورد سخن گفته‌اند اما دولت با این ادعا که مشکلات این طرح از نظر دولت حل شده و در جاانداختن آن اصرار دارد به راستی باید پرسید اگر دولت قادر به اجرای چنین طرح پرهزینه و پرچالشی است. چرا مشکلات زیست محیطی استان‌های جنوبی و جنوب شرقی را حل نمی کند؟»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала