آخرین توافقات ایران و ۴+۱ در نشست وین

© AFP 2023 / Joe Klamarآخرین توافقات ایران و ۴+۱ در نشست وین
آخرین توافقات ایران و ۴+۱ در نشست وین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یازدهمین کمیسیون مشترک برجام با حضور مدیران سیاسی و معاونان وزرای خارجه ایران و گروه ۴+۱ ( آلمان ، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) در وین برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، ایران و گروه ۴+۱ توافق کردند که ساختار کاری برای اجرای تصمیمات دیدارهای وزرا در نیویورک (در سپتامبر ۲۰۱۸ و در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد) با هدف اجرای برجام تشکیل دهند. ایران و گروه ۴+۱برای برگزاری دیدار کمیسیون مشترک در سطح وزرا نیز توافق کردند.
نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین میخاییل اولیانوف در پایان اجلاس کمیسیون مشترک در این خصوص اطلاع داد.
این دیپلمات خاطر نشان کرد: ؛ تصمیم برای تشکیل ساختار تکمیلی که به اجرای تصمیمات گرفته شده در دیدار وزرا خواهد پرداخت، اتخاذ گردید.»
به گفته وی نقش هماهنگ کننده راممکن است اتحادیه اروپا برعهده بگیرد و اتخاذ تصمیم می تواند تایید دیگری برای قصد و آمادگی برای اجرای برجام باشد.
«هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست این نشست را به‌عهده داشت در صفحه توییتر خود ، این نشست را اولین جلسه پس از راه‌اندازی سازوکار مالی اروپا و ایران معرفی کرده و نوشت که اعضاء برجام به اجرای این توافق پایبند هستند.


سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران نیز ریاست هیئت ایرانی را عهده دار است پیش از آغاز این نشست در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: اعضای برجام (1+4) به‌دنبال ایده‌ها و ابتکارات و مکانیسم‌هایی در این مدت بودند که بتوانند خروج آمریکا از این توافق را جبران کنند و راه‌حل‌هایی را برای ادامه همکاری اقتصادی با ایران ایجاد کنند.
عراقچی افزود: ابتکاراتی انجام‌شده که یکی ازمهم‌ترین آن‌ها سازوکار مالی اروپاست و این سازوکار در ابتدای راه خودش است و هنوز نمی‌دانیم چگونه می‌تواند مشکل‌گشا باشد و چگونه کار کند، نیاز است بحث‌های کارشناسی مفصلی داشته باشیم.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران خاطر نشان کرد: خواست ما از اروپا این است که خیلی جدی‌تر در این عرصه وارد شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала