اختلاف میان پادشاه عربستان و ولیعهد

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINE اختلاف میان پادشاه عربستان و ولیعهد
اختلاف میان پادشاه عربستان و ولیعهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اختلافات میان سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور در حال بالاگرفتن است.

به گزارش اسپوتنیک، منابع آگاه خبری داخلی عربستان از اختلاف میان پادشاه و ولیعهد خبر دادند: دو طرف در خصوص مسائلی چون جنگ یمن اختلاف نظر دارند و این اختلافات طی هفته‌های اخیر تشدید شده است. ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار مخالف بن سلمان، دلیل دیگری بر این اختلافات است. مشاوران پادشاه عربستان حتی احتمال یک کودتا علیه پادشاه در زمان سفر وی  به مصر دادند، در این رابطه یک تیم امنیتی جدید به مصر اعزام شد. 

عربستان تابعیت پسر بن‌لادن را لغو کرد - اسپوتنیک ایران
عربستان تابعیت پسر بن‌لادن را لغو کرد

در ادامه این گزارش آمده است: در واقع، بن سلمان در زمان غیبت پدرش تغییر و تحولاتی را در خصوص نصب و عزل‌ها ایجاد کرد که باعث خشم پادشاه شده است، زیرا پادشاه عربستان از طریق رسانه‌ها از این عزل و نصب‌ها اطلاع یافت.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار ناراضی و منتقد سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. بسیاری از ناظران بر آن هستند محمد بن سلمان در قتل خاشقجی دست داشته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала