آمریکا: تحریمات ونزوئلا شدیدتر می شود

© REUTERS / Carlos Garcia Rawlinsآمریکا: تحریمات ونزوئلا شدید می شود
آمریکا: تحریمات ونزوئلا شدید می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده قصد دارد، شرکت های ثالث را برای تجارت با ونزوئلا مجازات کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان الیوت آبرامز نماینده ویژه ایالات متحده در کشور های آمریکای لاتین، امریکا از گزینه تحریم های اعمال شده علیه کشورهای دیگر برای انجام تجارت با مقامات ونزوئلایی مستثتی نیست. 

آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ونزوئلا وضع کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ونزوئلا وضع کرد

به گفته این مقام رسمی، واشنگتن بر اساس اقدامات مقامات ونزوئلا، تصمیم نهایی برای تحریم های ثانوی را صادر خواهد کرد.

پیش از این، در تاریخ 6 مارس اعلام شد که حساب های شرکت های ونزوئلا در روسیه به بانک سرمایه گذاری روسیه منتقل خواهند شد. این موضوع در خصوص شرکت دولتی نفت و گاز PDVSA. پیش از آن معلاستوم شد که دولت مادورو به سران 50 شرکت محلی دستور داده است تا حساب های بانکی خود را در کشورهای روسیه، ترکیه، چین و هند باز کنند.

در 21 فوریه، ایالات متحده حساب ها و مالکیت دولتی کشور ونزوئلا را در امریکا مسدود کرد. تنها جایی که می تواند این دارایی ها را دریافت کند، مجلس ملی ونزوئلا است.

گفتنی است، در تاریخ 21 ژانویه اعتراضات عمومی علیه مادورو آغاز شد و روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوآ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل برای حل و فصل بحران به گفتگو و دیالوگ فراخواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала