قاسمی: امنیت اسرائیل در سوریه هرگز محقق نخواهد شد

© AFP 2023 / Atta Kenareقاسمی: امنیت اسرائیل در سوریه هرگز محقق نخواهد شد
قاسمی: امنیت اسرائیل در سوریه هرگز محقق نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انگلیس در درج نام حزب‌الله در فهرست سازمان‌های تروریستی، یک نوع خطای راهبردی مرتکب شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران آقاي قاسمي در مصاحبه اى اعلام کرد که حزب‌الله خود قربانی تروریسم است. 

ایران اقدام انگلیس علیه حزب الله را به شدت محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
ایران اقدام انگلیس علیه حزب الله را به شدت محکوم کرد

قاسمی در این خصوص گفت: درج نام حزب الله در لیست سازمان‌های تروریستی انگلیس را «خطایی راهبردی» است و حزب الله بخشی از راه‌حل مشکلات منطقه است و خود قربانی تروریسم است. 

وی در ادامه به سفر بشار اسد به سوریه اشاره کرد و گفت که هدف آن رایزنی درباره آینده سوریه است و امنیت اسرائیل در سوریه هرگز محقق نخواهد شد.

قاسمی عضو ارشد دستگاه دیپلماسی ایران افزود: امارات و بحرین پشت سر عربستان سعودی حرکت می‌کنند و این کشور از آنها می‌خواهد تا مواضع خصمانه علیه ایران اتخاذ کنند.جنبش حزب الله لبنان، تصمیم لندن در اضافه کردن این جنبش را به فهرست گروهک های تروریستی محکوم کرد و بریتانیا را دست نشانده آمریکا خواند.

حزب الله با انتشار بیانیه ای، اعلام کرد: این اقدام دولت بریتانیا بی احترامی به مردم لبنان است، مردمی که حزب الله را یک گروه سیاسی و مردمی بزرگ می‌دانند که نمایندگی گسترده‌ای در پارلمان و دولت جدید دارد، نقش مهم و اساسی در ابعاد مختلف سیاسی،اقتصادی و اجتماعی لبنان ایفا می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала