روسیه از حق وتو در خصوص قطعنامه آمریکا در باره ونزوئلا استفاده کرد

© AFP 2023 / Timothy A. Claryروسیه از حق وتو در خصوص قطعنامه آمریکا در باره ونزوئلا استفاده کرد
روسیه از حق وتو در خصوص قطعنامه آمریکا در باره ونزوئلا استفاده کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه روز 28 فوریه در نشست شورای امنیت سازمان ملل از حق وتو هنگام رأی گیری قطعنامه آمریکایی در باره ونزوئلا استفاده کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه و چین از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل علیه قطعنامه آمریکایی در خصوص ونزوئلا استفاده کردند. قبل از رأی گیری  واسیلی نبنزیا نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان ملل سند تهیه شده توسط آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و گفت:«این را چه می توان نامید مسخره کردن اعضای شورای امنیت یا یک حرکت ظریف؟کسانی که از طرح آمریکایی حمایت کنند باید درک کنند که شرکت کننده تئاتر مضحک و پوچی می شوند».

در سند مطرح شده از سوی آمریکا همچنین از برگزاری انتخابات آزاد و صادقانه در ونزوئلا صحبت شده است. گفته شده است که ناظران بین المللی باید در آن حضور داشته باشند. در طرح قطعنامه آمده است که آنتونیو گوتریش دبیر کل سازمان ملل باید به سازماندهی اینگونه انتخابات یاری رساند.

در سند مذکور از ضرورت تأمین رساندن بلامانع کمک های بشردوستانه به ونزوئلا صحبت شده است. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر اعلام کرد که مسکو در شواری امنیت سازمان ملل قطعنامه امریکایی در باره ونزوئلا را وتو کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала