آخرین جزئیات از استعفای ظریف: ظریف به عرصه سیاست بازگشت

© Sputnik / Grigoriy Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر آخرین جزئیات از استعفای ظریف
آخرین جزئیات از استعفای ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واکنش ها نسبت به استعفای وزیر امور خارجه ایران ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف روز گذشته در تاریخ 25 فوریه 2019 در صفحه رسمی اینستگرام خود خبر استعفای خود پس از 67 ماه اعلام نمود، وی از ناتوانی برای خدمت از مردم ایران پوزش خواست. مقامات ایرانی و خارجی به انواع مختلف به این خبر واکنش نشان داده اند.

 

  • اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران، ضمن تماس تلفنی با ظریف، تلاش کرده اند که او را از استعفا منصرف کنند. با این حال، هچنان مشخص نیست که نتیجه ی این تماس ها و رایزنی ها چه بوده است.
  • کاربران شبکه اجتماعی توئیتر روز سه شنبه در واکنش به استعفای 'محمدجواد ظریف' وزیر امورخارجه ایران با هشتگ «ظریف_بمان» خواستار ماندن وی در ریاست دستگاه دیپلماسی کشور شدند؛ به طوری که این هشتگ به ترند نخست توئیتر تبدیل شد. کاربران توئیتر با هشتگ «ظریف_بمان» به حمایت از کارنامه ظریف پرداختند به طوری که این هشتگ تاکنون 18هزار مرتبه توسط کاربران توئیتر مورد استفاده قرار گرفته است.
  • سردار سلیمانی در خصوص عدم حضور ظریف در دیدار رهبر ایران و بشار اسد گفت: آقای ظریف مسئول سیاست خارجه ایران است و همواره مورد تائید و حمایت مقامات عالی نظام بوده و هستند. در جریان سفر اخیر آقای بشار اسد به تهران و ملاقات وی با آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم ، برخی ناهماهنگی ها در نهاد ریاست جمهوری که مطرح هم شده ، منجر به عدم حضور وزیر امورخارجه کشورمان در این ملاقات و متعاقبا گلایه مندی ایشان شده است.قرائن نشان می دهد هیچگونه تعمدی برای عدم حضور آقای دکتر ظریف در این ملاقات نبوده است.

  • رئیس جمهور ایران طی نامه ای با استعفای ظریف مخالفت کرد. 
  • محمد جواد ظریف در پیامی پس از مخالفت رئيس جمهور با استعفايش، از مردم و مسوولان قدردانی کرد و گفت: دوستان سلام!از محبت‌های سخاوتمندانه و حمایت‌های بی‌دریغ مردم عزیز و دلاور ایران، نخبگان ارجمند و مسؤولان محترم در طول دوران خدمتگزاری — به ویژه در سه سال گذشته — بسیار سپاسگزارم.

  • اقای ظریف به پست وزارت امور خارجه ایران بازگشت، وی امروز در مراسم استقبال از نخست وزیر ارمنستان حضور یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала