نابودی اردوگاه شبه نظامیان در کشمیر با میراژ

© Sputnik / Ramil Sitdikovنیروی هوایی هند
نیروی هوایی هند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی هند اردوگاه آموزشی شبه نظامیان در کشمیر را نابود کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «ای.ان.آی»هواپیماهای نیروی هوایی هند صبح 26 فوریه ضرباتی به اردوگاه تروریست ها در محل خط کنترل- مرز حقیقی جداکننده هند و پاکستان در کشمیر مورد اختلاف، وارد آوردند.

این حمله هوایی در ساعت 3 و نیم صبح به وقت محلی با شرکت 12 جنگنده چند منظوره «میراژ 2000» انجام شد. جنگنده ها چند بمب هدایت شونده به وزن هر کدام 1 تن را بر اردوگاه تمرینی و آموزشی گروهک «جیش محمد» پرتاب کرده و آنرا کاملا نابود کردند. اما گفته نمی شود که بمب ها دقیقا به کدام بخش- پاکستانی یاهندی- پرتاب شده است.

وزیر کشاورزی هند قبل از دیگران در صفحه خود در توییتر این خبر را اعلام کرد. وزارت دفاع هند هیچگونه اعلامیه رسمی در خصوص این موضوع انجام نداده است.

نیروی هوایی هند دو هفته پس از آنکه شبه نظامیان گروهک اسلامی «جیش محمد» دست به یک حمله تروریستی انتحاری در نزدیکی پایگاه پلیس در ایالت جامو و کشمیر زدند، اردوگاه آنها را بمباران کردند. 45 نفر قربانی این حمله تروریستی شدند. این حادثه وضعیت ناآرام در منطقه را وخیم تر کرده است و منطقه را به مرز درگیری نظامی سوق داده است.

در ایالت جامو و کشمیر گروهک های جدایی طلب بطور فعال برای استقلال و یا پیوستن به پاکستان عمل می کنند. این در حالی است که مرز رسمی بین هند و پاکستان در ناحیه کشمیر وجود ندارد و ارتش دو کشور فقط با خط کنترل از یکدیگر جدا می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала