شمخانی‌: ایران به ۹۰ درصد اهداف خود در سوریه رسیده است

© AP Photo / Vahid Salemiشمخانی‌: ایران به ۹۰ درصد اهداف خود در سوریه رسیده است
شمخانی‌: ایران به ۹۰ درصد اهداف خود در سوریه رسیده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بیان داشت: پاسخ به حملات اسرائیل در سوریه با همکاری ارتش سوریه و مجموعه هم پیمانان در این کشور بوده است.

به گزارش اسپوتنیک ، دریابان علی شمخانی نماینده رهبر ایران و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در خصوص تازه‌ترین تحولات سیاسی و امنیتی مربوط به ایران و منطقه توضیح داد.
علی شمخانی در ارتباط با پاسخ احتمالی به حملات اسرائیل در سوریه بیان داشت: تدابیری اندیشیده‌ایم که از خط قرمز خود در حوزه تلفات انسانی ناشی از هرگونه تجاوز و تعدی محافظت کنیم. این کار با همکاری ارتش سوریه و مجموعه هم‌پیمانان در این کشور انجام شده و به‌زودی شاهد تحوّل مهمی در زمینه ارتقاء بازدارندگیِ مقاومت در سوریه خواهیم بود.
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران خاطر نشان کرد: مقامات اسرائیل به‌خصوص مقامات نظامی و اطلاعاتی آنها به‌خوبی این مسئله را درک می‌کنند. شیوه برخورد با حملات اسرائیل به سوریه و محور مقاومت در سال 2019 بسیار متفاوت از شیوه برخورد در گذشته است. البته برای ما مسجل و قطعی است که رژیم صهیونیستی به‌دنبال جنگ در جبهه شمالی نیست و در این نقطه احساس ضعف شدید دارد، لذا سناریوی بازدارندگی را بر اساس این برآورد تا چند مرحله پیش‌بینی کرده‌ایم. نتانیاهو اگر در چند جبهه به‌طور هم‌زمان درگیر شود، حتماً به زندگی سیاسی متزلزل خود در آستانه انتخابات پایان خواهد داد. فکر نمی‌کنم این‌قدر احمق باشد.

لاوروف: برنامه ای برای اقدام مشترک نظامی روسیه، ترکیه و ایران در سوریه نداریم - اسپوتنیک ایران
لاوروف: برنامه ای برای اقدام مشترک نظامی روسیه، ترکیه و ایران در سوریه نداریم

وی در تشریح تأثیر حملات اسرائیل در سوریه گفت: ما به بیش از 90 درصد اهداف خود [در سوریه] رسیده‌ایم، لذا حملات ایذایی اسراییل، تأثیر راهبردی نداشته و مقاومت کار خود را پیش برده است، ضمن این‌که با وجود تبلیغاتی که در خصوص اشراف اطلاعاتی اسراییل در سوریه می‌شود، موفقیت 90درصدی ما نشان می‌دهد صهیونیست‌ها اشراف اطلاعاتی ادعایی را هم ندارند. در یک مورد به‌طمع حمله به انبار موشک، انبار قالیِ لوله‌شده را هدف قرار دادند که از نظر نظامی افتضاحی نابخشودنی است.
شمخانی به بحث خروج نیروهای آمریکا از سوریه اشاره کرده و بیان داشت: به‌نظر من آمریکا تا پایان سال 2019 مجبور است از نقاط دیگری از منطقه نیز خارج شود.
دبیر شورای امنیت ملی ایران در خصوص کوشش های آمریکا به منظور ائتلاف‌سازی علیه ایران به اختلاف نظر کشورهای عربی در این زمینه اشاره کرد و تاکید نمود: حتی امارات هم مواضع کاملاً منطبقی با عربستان ندارد و داخل امارات متحده حاکمانی هستند که پیام همکاری و رفع سوء تفاهم می‌دهند.
شمخانی در ارتباط با اینکه تا چه‌حد اقدامات آمریکا و متحدانش را در زمینه جنگ نظامی با ایران جدی می‌داند، پاسخ داد: چون می‌دانند که نمی‌توانند بجنگند، صدای تهدید را شدیدتر می‌کنند، روش ترامپ این است؛ ترامپ اهل جنگیدن نیست؛ برای اینکه نجنگد، تهدید می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала