لاوروف: توافق برای منطقه حائل در سوریه با احتساب نظر دمشق و منافع ترکیه

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: توافق برای منطقه حائل در سوریه با احتساب نظر دمشق و منافع ترکیه
لاوروف: توافق برای منطقه حائل در سوریه با احتساب نظر دمشق و منافع ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حال حاضر برای مدل نهایی منطقه حائل در مرز سوریه و ترکیه با احتساب مواضع دمشق و حداکثر منافع ممکن انکارا توافق می شود.

به گزارش اسپوتنیک سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص توضیح داد.
لاوروف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ویتنامی و شبکه چینی «اس تی بی » و «فنیکس» قبل از سفر به چین و ویتنام بیان داشت: « سخن در خصوص ایجاد منطقه حائل بر پایه توافقی است که بین ترکیه و سوریه در سال ۱۹۹۸ امضاء شده است. این توافق شامل قرارداد مربوط به همکاری در ریشه کن کردن تهدیدات تروریستی در مرز مشترک است که در برگیرنده اقدام طرف ترک در بخش های مشخص مرزی در محدوده سوریه است. اکنون مدل نهایی این منطقه حائل با احتساب نظامیان و همچنین مواضع دمشق و حداکثر منافع احتمالی ترکیه مورد توافق نهایی قرار می گیرد.»
وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد که این موضوع دربرگیرنده اقدامات نظامی مشترک نیست.
لاوروف افزود: « ما در واقع تجربه داریم وقتی که توافق در زمین در خصوص آتش بس است، نظارت بر امنیت و ایجاد منطقه عاری از جنگ توسط پلیس نظامی روسیه مستقر در محل انجام شد. چنین امکانی برای منطقه حائل نیز وجود دارد. اما یک بار دیگر تاکید می کنم که نظامیان اکنون توافق بر سر جزئیات را با احتساب مواضع دمشق و ترکیه به اتمام می رسانند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала