ادامه مذاکرات ترکیه و امریکا درباره اف 35 و اس 400

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر ادامه مذاکرات ترکیه و امریکا درباره اف 35 و اس 400
ادامه مذاکرات ترکیه و امریکا درباره اف 35 و اس 400 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات وزارتخانه های دفاع ترکیه و امریکا به تبادل نظر برای حل و فصل مسائل موجود در رابطه با تحویل جنگنده های آمریکایی نسل پنجم اف 35 و خرید سامانه های موشکی روسی اس 400 از سوی امریکا ادامه می دهند.
ترکیه: در صورت خرید سیستم موشکی پاتریوت آمریکا، اس 400 روسیه را نیز می خریم - اسپوتنیک ایران
ترکیه: در صورت خرید سیستم موشکی پاتریوت آمریکا، اس 400 روسیه را نیز می خریم

به گزارش اسپوتنیک، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در پایان مذاکرات با پاتریک، قائم مقام وزارت دفاع امریکا گفت:"ما درباره هواپیما های اف 35 ، سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 و سامانه های پاتریوت تبادل نظر کردیم. درباره ادامه کار درباره این مسائل و انجام همه کارهای ممکن برای حل و فصل مسائل موجود بین دو کشور به توافق رسیدیم. ما به تبادل نظر ادامه داده و همه کارهای ممکن را باری نیل به پیشرفت درباره تعدادی از مسائل در آینده نزدیک انجام خواهیم داد".
یادآور می شود امریکا تلاش می ورزد آنکارا را از خریداری اس 400 منصرف کند و اصراف از این معامله را به عنوان شرط فروش اف 35 و پاتریوت به ترکیه مطرح سازد.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز، شنبه 16 فوریه اعلام کرد: ما برای خرید اس-400 با روسیه قرارداد داریم، بنابراین یک گام هم عقب نمی توانیم بگذاریم.
پیش از این گزارش شده بود، که ایالات متحده آمریکا تهدید کرده است که اگر ترکیه از خرید اس-400 روسیه دست برندارد، آمریکا سیستم دفاع هوایی پاتریوت را به آنکارا نخواهد داد.
اردوغان گفت: ترکیه آماده خرید سیستم های پاتریوت آمریکایی است، اما در شرایطی که براساس منافع ما باشد. همکاری در تولید، تأمین اعتبار و تحویل زودهنگام، معیارهایی هستند که برای ما اهمیت داردند. اگر چه آنها (آمریکا) برای تحویل زودهنگام، نگاهی مثبت دارند، اما برای همکاری و اختصاص اعتبار اینچنین نیست.
شایان ذکر است که در تاریخ 14 فوریه، اردوغان پیش از مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد که واشنگتن به دلیل خرید اس-400 فشار زیادی به آنکارا وارد کرده است.
ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو نیز اعلام کرد که کشورهای اتحادیه آتلانتیک شمالی به ویژه ایتالیا و فرانسه آماده ارائه سامانه دفاع هوایی SAMP/T به جای جنگ افزارهای روسیه به ترکیه هستند.
در ماه ژانویه مشخص شد که هیاتی از آمریکا برای مذاکره به مقامات ترکیه، عازم آنکار شده اند و از دولت ترکیه خواستار خرید سامانه پاتریوت به جای اس-400 روسیه شدند.
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала