ترامپ اجازه بازگشت مثنی به آمریکا را نداد+عکس

© Depositphotos.com / Teamtimeوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هدی مثنی داعشی است و حق درخواست گذرنامه آمریکایی را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بی بی سی»، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که هدی مثنی یک آمریکایی نیست و نه پاسپورت آمریکایی دارد و نه حق درخواست پاسپورت آمریکایی را دارد.

دونالد ترامپ شخصا به مایک پمپئو دستور داده که به هدی مثنی دختری که چهار سال پیش از آلاباما آمریکا به سوریه رفت اجازه بازگشت داده نشود. این در حالی است که خانواده مثنی می‌گویند دخترشان متولد آمریکاست و باید به همراه فرزند 18 ماهه خود به کشور بازگردد.

او متولد خاک آمریکا است و در سال 1994 در ایالت نیوجرسی به دنیا آمده و با پاسپورت آمریکایی خود چهار سال پیش به ترکیه و پس از آن به سوریه رفته است. هدی مثنی در آن زمان  20 سال داشت و در ایالت آلاباما دانشجو بود. او به خانواده خود گفته بود برای یک پروژه دانشگاهی به ترکیه می‌رود.

هدی مثنی هم در دوران حضور میان داعشیان سه بار به عقد شبه‌نظامیان در آمده و اکنون یک پسر 18 ماهه دارد.

در همین حال، حسن شیبلی، وکیل خانواده مثنی گفت:«مضحک است که ترامپ از کشورهای اروپایی خواسته شهروندان داعشی خود را بپذیرند و حالا که نوبت به شهروندان آمریکایی رسیده، آنها را به کشور راه نمی دهد. دولت ترامپ تلاش نادرستی برای سلب تابعیت شهروندان خود آغاز کرده است».

​هدی مثنی پس از پیوستن به داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) بارها در شبکه‌های اجتماعی به نفع این گروه تبلیغ کرده و حتی آن طور که گزارش شده در یکی از این ویدئوهای تبلیغی داعش، خواستار کشتن آمریکایی‌ها شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала