شانس پیروزی روسیه در صورت درگیری با ناتو

© AP Photo / Mindaugas Kulbisشانس پیروزی روسیه در صورت درگیری با ناتو
شانس پیروزی روسیه در صورت درگیری با ناتو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان نظامی شانس روسیه در پیروزی بر ناتو در جنگ در کشور ثالث را بسیار بالا می دانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان معاون رئیس  آکادمی علوم راکت و توپخانه روسیه (RARAN) کنستانتین سیوکوف در مقاله ای در مجله نظامی، فرصت های نیروی هوایی روسیه در جنگ با ایالات متحده و ناتو را ارزیابی کرد. 

اظهارات دبیر کل ناتو درباره روابط با روسیه - اسپوتنیک ایران
اظهارات دبیر کل ناتو درباره روابط با روسیه

به گفته وی، از لحاظ تعداد و تجهیزات نظامی، نیروی هوایی روسیه توانایی مقاومت نیروهای ناتو را در زمینه یک درگیری محلی در قلمرو کشور سوم را دارد.

سیوکوف یادآور می شود که در شرایط جنگ داخلی ناتو قادر به ایجاد گروهی از نیروهای نظامی با 2500 هواپیما، 1500 هلیکوپتر و 600 پهپاد و همچنین استفاده از 2،000 موشک کروز است.

به گفته وی، چنین نیروهاییی از ناتو احتمالا در مبارزات اتا دو تا سه هفته یا دو ماه توانایی درگیری را خواهند شد که روسیه توانایی مقابله با انها را دارد.

اما در عین حال، با توجه به گفته سیوکوف، روسیه دارای جنگنده های سبک، هواپیماهای شناسایی دوردست، کنترل رادار دوربرد و همچنین هلیکوپتر های حمل و نقل به اندازه کافی نیست.

به اعتقاد کارشناس، در صورت وقوع یک جنگ جهانی طولانی، روسیه قادر نخواهد بود به مدت طولانی به دلیل مزایای متعدد ناتو در تعداد هواپیماها، هلیکوپترها و سایر تجهیزات هواپیما در برابر این اتحادیه مقاومت کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала