شکست دیپلماتیکی آمریکا در مقابل روسیه

© REUTERS / Yuri Gripas جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا
جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده در برقراری مناسبات دیپلماتیک با فدراسیون روسیه شکست خورد.

به گزارش اسپوتنیک، جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا اعلام نمود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در برقراری دیپلماسی نرمال و عادی با روسیه شکست خورد.

وی در این خصوص گفت:«مناسبات ما در لحظه کنونی در وضعیت خوبی قرار ندارد. باید تلاش زیادی انجام شود تا این مناسبات به حالت عادی بازگردند. رئیس جمهور ما در این زمینه باخت. اوضاع در رابطه با پیمان نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه، «دخالت سایبری» در انتخابات آمریکا و اوکراین، موضوعاتی هستند که باید بررسی شوند و روی آن ها کار شود. اما متأسفانه  پیشرفت در این زمینه خیلی کند است و درجا می زند».

دوم ماه فوریه آمریکا شرکت خود در معاهده نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه را متوقف کرد و قول داد اگر روسیه به رعایت مفاد آن بازنگردد، پس از 6 ماه از این پیمان خارج شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در روز 5 فوریه اعلام نمود که پاسخ روسیه به خروج آمریکا از این پیمان یکسان خواهد بود.  مسکو نیز شرکت خود در این معاهده را متوقف خواهد کرد و کارهای علمی-تحقیقاتی در رابطه با ساخت انواع جدید موشک ها را آغاز خواهد کرد.

سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز اعلام داشت که در جواب به خروج آمریکا از این پیمان، روسیه تا سال های 2020-2019 گزینه زمین پایه سیستم «کالیبر» با موشک های بالدار دوربرد و سیستم زمینی با موشک های هایپرسونیک دوربرد را طراحی خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала