پیش بینی گورباچف: آغاز نبرد هسته ای جدید میان روسیه و آمریکا

© Sputnik / Sergey Guneevپیش بینی گورباچف: آغاز نبرد هسته ای جدید میان روسیه و آمریکا
پیش بینی گورباچف: آغاز نبرد هسته ای جدید میان روسیه و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میخائیل گورباچف رئیس جمهور شوروی سابق هدف ایالات متحده از خروج پیمان منع موشک های هسته ای میان برد را اعلام نمود.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل گورباچف ، رئیس جمهور شوروی سابق ابراز داشت که پیمان هسته‌ای منع استفاده از موشک هایی برد کوتاه و متوسط (INF) تا کنون امنیت روسیه را تضمین و ازامکان نزدیکی سلاح های مرگبار در نزدیکی مرز های کشور جلوگیری می نمود. 
اسناد نقض روسی پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد - اسپوتنیک ایران
اسناد نقض پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد از سوی روسیه
وی در این خصوص گفت: "پس از تصمیم ایالات متحده مبنی بر خروج ازاین پیمان، آنچه در دوران جنگ سرد به دست آمده است، در معرض تهدید قرار گرفته و مسیر حوادث ممکن است در جهت مخالف قرار گیرد". 
به گفته گورباچف، واشنگتن تلاش می کند تا به برتری نظامی مطلق در جهان دست یابد. در پشت تصمیم امریکا مبنی بر خروج از این پیمان منع استفاده از موشک های هسته ای میان برد، دلایلی که رهبران ایالات متحده به آنها اشاره می کنند نیست، بلکه کاملا هدف کاملا متفاوت نهفته است ":ایالات متحده میل دارد خود را از هرگونه محدویت ها در زمینه دفاع از خود آزاد ساخته و اراده خود را بر کل جهان دیکته کند. " 
گورباچف ضمن تبصره در مورد استدلال های واشنگتن از موجودیت موشکهای برد متوسط و کوتاه در کشور های چین، کره شمالی و ایران خاطر نشان کرد که تمامی زرادخانه های این کشورها 10-15 برابر کمتر از روسیه و ایالات متحده است.
وی در ادامه گفته است: " من امیدوارم که روسیه موضع قاطع اما متعادل داشته باشد. امیدوارم که هم‌پیمانان امریکا از پرتاب‌ موشک امریکایی خودداری کنند. امیدوارم که سازمان ملل و به خصوص کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل، مسئولیت خود در زمینه حفط صلح و امنیت جهانی را بپذیرند". 
پیش از این وزارت امور خارجهٔ روسیه گفت: "آمریکا با رد هر گونه تحول مثبت در مسائل مهم روسیه، تلاش دارد تا توجهات را به نقض‌های پیمان منع موشک های هسته‌ای میان‌برد توسط روسیه، جلب می‌کند. این در حالیست که آنها چنین وانمود می‌کنند که گویا به طرف روسی مقدار زیادی اطلاعات ارائه کردند که نشان‌ از گناهکار بودن ما می دهد، که این حقیقت ندارد"

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала