تهدید وتوی کنگره آمریکا به خاطر عربستان

© REUTERS / Joshua Robertsتهدید وتوی کنگره آمریکا به خاطر عربستان
تهدید وتوی کنگره آمریکا به خاطر عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاخ سفید به دنبال مخالفت های خود با جمهوری خواهان و دموکرات های کنگره آمریکا در خصوص جنگ یمن و توقف حمایت ها از ائتلاف سعودی ، کنگره را به وتو تهدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، دولت آمریکا به خاطر حمایت از عربستان سعودی و با وجود فشارهای کنگره برای پرونده قتل «جمال خاشقچی» از یک سو و تشدید مخالفت‌ها با ادامه حمایت‌های واشنگتن از ائتلاف سعودی- اماراتی در جنگ یمن، کاخ سفید ،کنگره ایالات متحده را به استفاده از حق وتو تهدید کرد.
خبرگزاری رویترز اطلاع داد که دو هفته بعد از آنکه دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در مخالفت با مواضع کاخ سفید در خصوص پرونده قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی و ادامه حمایت‌های دولت آمریکا از ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در جنگ یمن دو قطعنامه ارائه دادند، دولت «دونالد ترامپ» روز دوشنبه کنگره را به استفاده از حق وتو به منظور متوقف کردن تلاش قانونگذاران برای تبدیل شدن این دو قطعنامه به قانون تهدید کرده است.
براساس اطلاعات خبرگزاری رویترز با توجه به ترکیب کنونی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا ، «قطعنامه (توقف حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی) برای به دست آوردن دو سوم آرای مورد نیاز در هر دو مجلس سنا و نمایندگان به منظور غلبه بر وتوی ترامپ، با مشکل مواجه خواهد شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала