چشم اندازهای روشن ارتباطات نفتی ایران و بلاروس

© Sputnik / Maxim Boganovichسفیر ایران در بلاروس
سفیر ایران در بلاروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مصطفی اویسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس در مصاحبه ای اختصاصی با اسپوتنیک، به سوالات متعدد و مهم خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، سفیر ایران در بلاروس در خصوص چشم اندازهای ارتباطات ایران و بلاروس و چشم انداز اجرای پروژه های متعدد توضیح داد که ارتباطات دیپلماسی بین ایران و بلاروس در طول سالهای متمادی حفظ شده است. از جمله حوادث سیاسی اخیر می توان به سفر رئیس مجلس ایران و هیاتی از نمایندگان به همراه چند معاون وزیر در تابستان سال گذشته اشاره کرد.
سفیر ایران بیان داشت که ایران یکی از ارسال کنندگان عمده نفت جهان مذاکراتی را با کشورهای مختلف انجام می دهد و طبیعتا ما در شرایط مشخص بازار به خریداران نفت می فروشیم. طرفین ایران و بلاروس در خصوص نفت طی سال های اخیر مذاکراتی را انجام داده اند.
آقای اویسی گفت: ایران تنها کشوریست که به طور رسمی از ملت، ارتش و رژیم سیاسی قانونی در سوریه حمایت می کند. موضع رسمی ایران در بحران سوریه این است که درگیری نظامی متعلق شده و مذاکرات سیاسی آغاز گردد. بهترین روش برای حل مشکلات سوریه ، دیدار بین المللی مربوط به سوریه در آستانه با حضور ترکیه و روسیه است.
سفیر ایران در بلاروس در خصوص موضوع ونزوئلا گفت: اقدامات اخیر آمریکا در برخی کشورها علیه ونزوئلا ، نقض استانداردها و حقوق بین المللی سازمان ملل متحد است. این اقدام می تواند به تدریج عمل نادرستی را ایجاد کند تا کشورهای قدرتمند بتوانند مشروعیت دولت های دیگر را تضعیف کرده و در امور داخلی سایر کشورها مداخله نمایند.
ایران از دولت و ملت ونزوئلا علیه هر مداخله خارجی در امور داخلی و علیه اقدامات نامشروع و غیر قانونی مانند کودتا و اقدامات ضد مردمی حمایت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала