با پیوستن به پالرمو و سی اف تی، آمریکا به همه منابع مالی ایران مسلط می‌شود

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر با پیوستن پالرمو و سی اف تی، آمریکا به همه منابع مالی ایران مسلط می‌شود
با پیوستن پالرمو و سی اف تی، آمریکا به همه منابع مالی ایران مسلط می‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک نماینده مجلس ایران می گوید که پیوستن و اجرای پالرمو و «CFT» چند تهدید جدی برای منافع ملی ایران دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدابراهیم رضایی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، پیوستن به پالرمو (کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان‌یافته بین‌المللی,  و «CFT» (مقابله با تأمین مالی تروریسم) به‌ضرر منافع ملی ایران دانست.

اروپا - اسپوتنیک ایران
سازوکار مالی اروپا و ایران رسما به ثبت رسید

وی گفت: پیوستن و اجرای پالرمو و «CFT» چند تهدید جدی برای منافع ملی ما دارد. با پیوستن به این کنوانسیون‌ها تعریف گروه‌های تروریستی از اراده ما خارج می‌شود و به‌عهده کشور‌های بیگانه گذاشته می‌شود. در نتیجه  ما باید از قوانینی پیروی کنیم که در آن قوانین، تروریسم از سوی آمریکاییها و اروپاییها تعریف شده که حتماً این مسئله مشکلات فراوانی برای ما ایجاد می‌کند.

وي گفت پس از اجرای این طرح، آمریکاییها به تمام منابع مالی و مراودات اقتصادی ما مسلط می‌شوند و می‌دانند چه‌جاهایی را باید تحریم کنند تا ما ضربه بخوریم، در نتیجه پیوستن به پالرمو و «CFT» یک خدمت اطلاعاتی برای دشمنان ما همچون‌ آمریکاست.

اقای رضایی در پایان تصریح کرد که در شرایط فعلی الحاق به این کنوانسیون‌ها جز خسارت برای کشور چیزی در بر نداشته و سودی عاید ما نمی‌شود.

FATF واژه‌ای چهار حرفی است که  طی ماههای اخیر در محافل سیاسی کشور از آن زیاد نامبرده می شود.  می توان گفت  FATF یک قرارداد نیست و در قالب یک سازمان بین دولتی  تعریف می شود. «گروه ویژه اقدام مالی» (Financial Action Task Force — FATF) در سال 1989 به ابتکار کشور‌های عضو گروه «جی 7» شکل گرفت  تا بررسی‌هایی درباره وضعیت قوانین مبارزه با پولشویی در بازار‌های مختلف مالی را در سرتاسر جهان انجام دهد و نتیجه آن را در جلسات هر چهار ماه یک بار خود به اطلاع کشور‌های عضو برساند تا این کشور‌ها بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری در بازار‌های مالی هدف را بررسی و در مورد سرمایه‌گذارانی که به «کشور‌های مشکوک» می‌روند احتیاط کنند.

نهاد FATF در مورد پولشویی 40 توصیه و در مورد تامین مالی تروریسم 9 توصیه دارد که بر اساس آن‌ها کشور‌های مختلف را بررسی و رده‌بندی می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала