اتهامات اروپا علیه ایران

© Sputnikوزارت امورخارجه ایران
وزارت امورخارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتهامات اروپا علیه ایران

به گزارش اسپوتنیک با استناد به خبر منتشره در کانال رسمی تلگرام وزارت امور خارجه ایران، وزارت خارجه ایران در واکنش نسبت به تحریم های اروپا به دلیل رویدادها در دانمارک و فرانسه اعلام نمود که به دلیل اتهامات بی اساس و ابراز نگرانی اروپائیان متأسف است.

در اعلامیه منتشره آمده است:«طرح اتهامات بی پایه ای همچون طراحی و یا اقدام تروریستی در اروپا از ابتدا بی اساس و تعجب برانگیز بود. ایراد چنین اتهامات واهی و بی اساس و ابراز نگرانی اروپایی ها در شرایطی که گروههای تروریستی و جنایتکار شناخته شده و دارای شناسنامه برای جهانیان در اروپا آزادانه فعالیت می کنند، نه تنها در شرایط کنونی سازنده نیست بلکه در راستای اهداف معاندینی است که خواهان تیرگی روابط ایران با اروپا هستند».

وزارت امورخارجه ایران ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا برخلاف کسانی که از «استاندارد های دوگانه» استفاده می کنند،با «نگاه واقعبینانه» به مسأله تروریسم بنگرد.

تهران با پاسخ به نگرانی اتحادیه اروپا در خصوص افزایش دقت و برد موشک های خود، اعلام کرد که فعالیت ایران فقط دفاعی و از حالت بازدارندگی و حفاظت ملی برخوردار است و در این خصوص «هرگز این موضوع در دستور روز مذاکرات ایران با دیگر کشورها قرار نخواهد داشت».

پیشتر در اتحادیه اروپا دو شخص حقیقی و یک شخص حقوقی به علت ارتباط با «فعالیت خصمانه» ایران در کشورهای اتحادیه اروپا وارد فهرست تحریمی شدند. شورای اروپا همچنین بیانیه ای در مورد تهران به تصویب رساند که در آن، از مقامات ایران درخواست می شود از آزمایش موشک های بالستیکی خودداری ورزند و مفاد عدم گسترش فناوری های مربوطه در منطقه را رعایت کند. اروپا نگران تلاش های ایران برای افزایش دقت و برد موشک های خود است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала