تانک روسی، کابوس ناتو

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر تانک روسی
تانک روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در صورت بروز جنگ جهانی سوم، ارتش روسیه چه بلایی سر نیروهای ناتو خواهد آورد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «دیلی استار»، در صورت بروز جنگ جهانی سوم، ارتش روسیه در کوتاهترین زمان نیروهای ناتو در اروپا را تارومار خواهد کرد.

پتری میاکل کارشناس نظامی که متخصص تجزیه و تحلیلی روش های مورد استفاده روسیه و کشورهای اسکاندیناوی در جنگ است در این خصوص از برتری واحد تانک های ارتش روسیه تعریف کرد. به عقیده وی تانک های روسی از نظر امکانات خود برتر از نوع اروپایی هستند و با وجود اینکه بعضی از آن ها بر اساس نمونه های دوران شوروی ساخته شده اند، خطر بزرگی برای دشمن تلقی می شوند.

افزون بر آن به عقیده کارشناس، بسیاری از کشور های عضو ناتو بودجه نظامی را کاهش داده اند که به این دلیل در ارتش آن ها فقط چند نوع تانک و گاهی فقط یک مدل تانک وجود دارد. از اینرو نیروهای روسیه می توانند براحتی ارتش ناتو را در صورت بروز جنگ جهانی سوم تارومار کنند.

کارشناس نظامی گفت:«تاکتیک روسیه، تمرکز نیروها در جهات اصلی است و ارتش بحد کافی کوچک  غرب قادر نخواهد بود به مقابله با آن بپردازد».

به عقیده وی ارتش روسیه از این نظر قوی تر از نیروهای ائتلاف اروپایی است. چنین سناریوی حملات تانک های روسی برای نیروهای ناتو «کابوس» وحشتناکی خواهد بود زیرا آنها فاقد نیرو برای دفع اینگونه حملات هستند. این در حالی است که غرب از ضعف خود در این بخش نظامی آگاه است و در تلاش است تا اقداماتی در جهت تشکیل نیروهای قوی تر در منطقه به انجام برساند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала