کالاهای اساسی فاز نخست کانال مالی

© Sputnik / ААتهران-ایران
تهران-ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کالاهای پزشکی برای تسریع اجرایی شدن کانال مالی اروپا در فاز نخست شامل شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، کشورهای فرانسه، آلمان و بریتانیا برای تسریع اجرایی شدن کانال مالی در فازنخست پرداخت ها، کالاهای اساسی و پزشکی را شامل کرده اند.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس با انتشار پیامی در توییتر توضیح داد این اقلام حوزه‌ وسیعی را شامل می‌شوند که عبارتند از: انواع محصولات کشاورزی مانند سویا و‌ذرت،انواع محصولات غذایی، میوه و سبزیجات،سموم کشاورزی، کود و بذرهای گیاهی،غذای دام شامل کنجاله و علوفه، شیر خشک و مواد اولیه،مواد اولیه دارویی، انواع داروهای عمومی و داروهای بیماری‌های خاص، انواع تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، دستگاه‌ها و وسایل پیشرفته جراحی و اتاق عمل، تجهیزات پیشرفته پزشکی مانند دستگاه‌های رادیوتراپی و پرتودرمانی برای مقابله با سرطان، انواع واکسن‌های انسانی و دامی.

ایران هر سال حدود 7 تا 8 میلیارد یورو برای این اقلام بودجه تخصیص می‌دهد که انتقال پول آن‌ها و به همین دلیل، خرید آن‌ها با مشکلات بسیار رو به روست.

وزیران امور خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس در حاشیه نشست اتحادیه اروپا اعلام کردند، ساز وکار حمایت از تبادلات تجاری اروپا و ایران تحت عنوان INSTEX به ثبت رسمی رسیده است.

در بیانیه سه کشور اروپایی آمده است: اینستکس از تجارت مشروع اروپا با ایران حمایت می‌کند، این تجارت در ابتدا بر بخش‌های بسیار ضروری برای مردم ایران مثل دارو، دستگاه‌های پزشکی و کالاهای کشاورزی- غذایی تمرکز می‌کند. هدف بلندمدت اینستکس این است که به روی عاملان اقتصادی کشورهای ثالث که خواهان تجارت با ایران هستند باز باشد و سه کشور اروپایی به تلاش برای رسیدن به این هدف ادامه می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала