رئیس قوه قضاییه : ایران به هیچ وجه شروط " اینستکس" را نمی پذیرد

© Fotolia / Curioso Photographyرئیس قوه قضاییه : ایران به هیچ وجه شروط " اینستکس" را نمی پذیرد
رئیس قوه قضاییه :  ایران به هیچ وجه شروط  اینستکس را نمی پذیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران گفت: ایران به هیچ وجه شروط تحقیرآمیز " اینستکس" را نمی پذیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، آملی لاریجانی به ایجاد ساز و کار مالی «اینستکس» از سوی اروپا اشاره کرده و بیان داشت: اروپایی ها بعد از 9 ماه تعلل و مذاکره، یک ساز و کار با ظرفیت محدود، آن هم نه برای تبادل پول بلکه برای تامین غذا و دارو ایجاد کرده اند. کشورهایی که در مقابل رذالت آمریکا در خروج از برجام، مدعی پایبندی به این توافق بودند، اقداماتشان محدود به «اینستکس» شده و حسب گزارش ها دو شرط عجیب نیز گذاشته اند؛ یکی اینکه ایران به FATF بپیوندد و دیگری آنکه در زمینه موشکی وارد مذاکره شود. لازم است این کشورها بدانند که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه این شروط تحقیرآمیز را نخواهد پذیرفت و به بهای باز شدن یک آبراهه کوچک نظیر اینستکس، تن به هر خواسته ای نخواهیم داد.
رئیس قوه قضاییه در خصوص تعهد و وظیفه اروپا نسبت به برداشتن تحریم ها خاطر نشان کرد: مگر جمهوری اسلامی برای تامین غذا و داروی خود ناتوان است؟ اصلا مگر دارو غذا تحریم بوده است که حالا این ساز و کار مالی را به عنوان یک امتیاز القا کنند؟
آملی لاریجانی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در همان بحث برجام هم فرمودند که به طرف مقابل اعتماد ندارند، منتها بر اثر برخی اصرارها و برای جلوگیری از این شبهه که رهبر انقلاب مانع از پیشرفت مذاکرات هستند، اصل آن مذاکرات را با شروطی پذیرفتند. امروز هم اروپا همان مسیر آمریکا را طی می کند و ما هم مانند همیشه باید استقامت کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала