هشدار موشکی ایران به اروپا در صورت توطئه برای خلع سلاح

© AFP 2023 / Stringerهشدار موشکی به اروپا در صورت توطئه خلع سلاح ایران
هشدار موشکی به اروپا در صورت توطئه خلع سلاح ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جانشین فرمانده سپاه جمهوری اسلامی ایران بیان داشت که اگر اروپایی ها بخواهد بر اساس یک توطئه ، خلع سلاح موشکی ایران را ترتیب دهند، مجبور می شویم که یک جهش استراتژیک انجام دهیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگوی ویژه گفت: ما کشوری مستقل و بزرگ و دارای دشمنانی هستیم که در مقیاس جهانی دارای قدرت هستند و راهبردهای جدی برای کاهش و تضعیف قدرت ما دارند و به دنبال این هستند که با فشار روانی، سیاسی و اقتصادی ملت ایران را از قدرت های اصیل خود خلع سلاح کنند.
سلامی بیان داشت: ما دارای یک راهبرد دفاعی کاملا مستقل هستیم و قلب آن ایجاد بازدارندگی در برابر دشمنان بزرگی است که مدام ما را تهدید می کنند. تجربیات گران بهایی را از کاربرد قدرت موشکی در سالهای پایانی دفاع مقدس در اختیار داریم و تجربیات ارزنده ای را از نبردهای مسلمانان فلسطینی و لبنانی علیه رژیم صهیونیستی داریم.
جانشین فرمانده سپاه خاطر نشان کرد: امروز خوشبختانه در توسعه قدرت موشکی با هیچ مانع فناورانه ای مواجه نیستیم و در دقت افزایی موشک ها و رساندن دقت آنها به صد، در موضوع سوخت و پیشرفت، سر جنگی و قدرت تخریب و رادارگریزی هیچگونه مانع فناورانه ای نداریم و کاملا در همه جنبه های فناوری موشکی به یک استعداد خود اتکا رسیده ایم و هر روز قابلیت فنی و کیفیت آنها بیشتر می شود.
وی ادامه داد: این قابلیت های تاکتیکی را بر اساس ملاحظات استراتژیک توسعه می دهیم. اگر برد موشک هایمان را بر یک عدد خاصی محدود میکنیم به دلیل راهبردهای ما است. این راهبرد ثابت نیست و کسانی که امروز صحبت های ما را می شنوند به این واقعیت برسند که برای افزایش برد و دقت موشک ها در بردهای بلند و قدرت تخریب و نیروی پیشران قوی هیچگونه محدودیت فنی نداریم.
سلامی تاکید کرد: راهبرد دفاعی ما می تواند به اقتضای شرایط و بر اساس تغییر رفتار بازیگران، تغییر کند.
وی بیان داشت: امروز اگر اروپایی ها یا دیگران بخواهند بر اساس یک توطئه، خلع سلاح موشکی جمهوری اسلامی ایران را دنبال کنند،‌ مجبور می شویم به یک جهش استراتژیک روی آوریم.
سلامی تاکید کرد: به همه توصیه می کنیم در موضوع قدرت موشکی دفاعی جمهوری اسلامی ایران، هیچکس با ما مذاکره ای، توصیه ای و درخواستی نداشته باشند و اجازه دهند با طبیعت سیاست دفاعی خود این قدرت را گسترش دهیم و ما را وادار به تغییر در معادلات بازدارندگی نکنند.
سردار سلامی گفت: وقتی دشمنان به توسعه موشک های خود ادامه می دهند و صدها میلیارد دلار برای افزایش قدرت نظامی خود هزینه می کنند و در عین حال ما را تهدید می کنند، کدام عقل این اجازه را می دهد که یک ملت یا یک کشور همانند ایران فکر کند که توسعه توان دفاعی و موشکی دیگر کافی است؟
سلامی گفت: قدرت بازدارنده مدام نیاز به توسعه و پیشرفت دارد و خوشبختانه امروز با نوآوری هایی در توسعه این بعد از قدرت در کشور مواجه هستیم و این قدرت کما و کیفا در حال توسعه است.

معمای انتشار فیلم حمله پهپاد هاروپ اسراییلی و  انهدام سیستم دفاعی پانتسیر-اس ۱ سوریه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
معمای انتشار فیلم حمله پهپاد هاروپ اسراییلی و انهدام سیستم دفاعی پانتسیر-اس ۱ سوریه

سلامی افزود: این دفاع فقط با قدرت موشکی ایجاد نمی شود، بلکه توان موشکی یکی از ارکان قدرت بازدارندگی است.
سلامی خاطر نشان کرد: دشمنان بزرگ ما فقط زبان قدرت را می فهمند و اگر نتوانیم با زبان قدرت با آنها سخت بگوییم، آنها با زبان قدرت سخن خواهند گفت.اگر توان موشکی نداشته باشیم آنها تمام خواسته های سلطه طلبانه خود را بر ما تحمیل خواهند کرد.
جانشین فرمانده سپاه اظهار داشت: هدف ما از توسعه توان موشکی، جلوگیری از جنگ است. اگر بر اساس خطا در محاسبات دشمن او دچار خطا شود، قادر هستیم در اولین لحظه ها ذهن او را دقیق کنیم و با واکنش های اساسی در حین عمل او را متوجه خطای خود کنیم.
جانشین فرمانده سپاه یادآور شد: اگر ما با تروریسم نمی جنگیدیم، قلب اروپا را انفجارها می لرزاند. اروپا باید سپاسگزار و شاکر حضور ما در منطقه و مقابله با تروریسم باشد.
سلامی گفت: اروپا از این ماجرا رنج بسیار می دید و خودشان هم می دانند که قابلیت مقابله با آن را به دلیل ساختارهای امنیتی‌شان ندارند.
سلامی گفت: اروپایی ها مدیون جمهوری اسلامی ایران هستند و تعجب می کنم از اینکه چرا اروپا تابعیت سیاسی آمریکا را رها نمی کند و متعمدانه موضوع نفوذ منطقه ای ایران را مطرح می کند.
سردار افزود: ماهیت نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران قابل کاهش نیست چراکه یک مسئله اعتقادی است و روح جهاد علیه نظام سلطه و تکفیری ها، اعتقاد و باور درونی منطقه است و هیچکس نمیتواند این گسترش و اتصال را از بین ببرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала