پایان عضویت آمریکا در پیمان موشکی

© Depositphotos.com / Teamtimeوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا با ارسال یادداشتی، روسیه را از پایان عضویت خود در پیمان موشکی مطلع ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده با ارسال یادداشتی از طریق وزارت امور خارجه خود، رسما به روسیه اطلاع داد که از پیمان موشکی با روسیه خارج می شود.

در اطلاعیه منتشره در سایت وزارت امورخارجه روسیه آمده است:«روز دوم ماه فوریه، ایالات متحده آمریکا با ارسال یادداشتی از طریق وزارت امورخارجه، رسما به اطلاع فدراسیون روسیه رساند که به شرکت در پیمان دو جانبه نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه سال 1987 پایان می دهد و فرایند خروج از این پیمان را آغاز می کند».

تسلیحات روسی وحشتناک تر از سلاح هسته ای - اسپوتنیک ایران
تسلیحات روسی وحشتناک تر از سلاح هسته ای

در وزارت امورخارجه روسیه اعلام شد که آمریکا هیچگونه تعهدی در این خصوص را قبول ندارد و بدین ترتیب می تواند بطور آشکار به طراحی و تولید و استقرار تسلیحاتی بپردازد که در این پیمان مورد ممنوعیت قرار داشتند.

در وزارت امورخارجه روسیه اطلاع داده شد که اگر آمریکا به تجدیدنظر در این باره بپردازد، روسیه برای گفتگو در باره موضوع این پیمان و دیگر مسائل مرتبط با ثبات استراتژیک آماده خواهد بود.

چندی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که 2 ماه فوریه 2019 روند خروج آمریکا از پیمان مربوط به نابودی موشک ها با برد متوسط و کوتاه آغاز خواهد شد. پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرده بود که اگر طی 6 ماه روسیه به رعایت کامل تمام مفاد این پیمان بازنگردد، این پیمان بطور کامل فسخ خواهد شد.

ولادیمیر پوتین 2 فوریه اعلام نمود که روسیه پاسخ مشابهی به تصمیم آمریکا در رابطه با خروج از پیمان موشکی خواهد داد و این کشور نیز از این پیمان خارج خواهد شد. ریاست کشور روسیه متذکر شد که فدراسیون روسیه نباید به مسابقه تسلیحاتی فرسایشی برای مسکو کشانده شود و اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала