خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان

© Photo / TurkStreamخط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان
خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گسترش همکاری‌ ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف اقتصادی ضامن امنیت در منطقه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، رئیس جمهور ایران هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید پاکستان اظهار داشت که باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌های مشترک استفاده کنیم.

حسن روحانی ریاست جمهوری ایران در خصوص خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان گفت:«احداث خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان یکی از پروژه‌های مهم دو کشور است و خوشحالیم که توانسته‌ایم به تمامی تعهدات خود در این راستا عمل کرده و لوله انتقال گاز را به نزدیک مرز پاکستان برسانیم و امیدواریم این پروژه با تلاش مسئولان پاکستانی به زودی عملیاتی شود. ما همچنین آماده احداث نیروگاه‌های بیشتر برای تأمین برق مورد نیاز این کشور هستیم».

حسن روحانی، ایران، پاکستان و ترکیه را از بنیانگذاران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در منطقه دانست و افزود:« باید در زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی و توسعه صلح و ثبات منطقه‌ای، همکاری نزدیک‌تری با هم داشته باشیم».

خانم رفعت مسعود، سفیر جدید پاکستان گفت:«پاکستان متعهد به تضمین امنیت مرزهای خود با جمهوری اسلامی ایران است. گسترش همکاری‌های دو کشور در راستای امنیت منطقه‌ای و مبارزه با بی‌ثباتی و تروریسم فرصت‌ها را برای تروریست‌ها از بین خواهد برد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала