نامه نمایندگان ایران خطاب به سران قوا

© Sputnik / Владимир Федоренко /  مراجعه به بانک تصاویر مجلس ایران
مجلس ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان مجلس ایران از فعالیت بیژن زنگنه وزیر نفت انتقاد کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، هفتاد و دو نماینده مجلس ایران اظهار داشتند که وزیر نفت، نه‎ تنها اهتمام عملی برای مقابله با تحریم‎ها ازخود بروز نداده است بلکه تقریبا همه روزنه‎های موجود جهت بی‎اثر کردن تحریم‎ها را خواسته یا ناخواسته مسدود کرده است.

نمایندگان مجلس طی نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس و آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انتقادات جدی را نسبت به عملکرد بیژن زنگنه وزیر نفت مطرح کردند.

بورس - اسپوتنیک ایران
نفت خام ایران در بورس عرضه می شود

نمایندگان مجلس برای مقابله با تحریم‎های آمریکا راه‎حل‎های روشنی به شرح ذیل را برشمردند که به عقیده آنها اهتمام لازم برای اجرای آن ها در مدیریت ارشد وزارت نفت دیده نمی‌شود:

— راهکار‌های کوتاه‎مدت مقابله با تحریم‎ها در بخش نفت و گاز که عبارت است از:انجام مذاکرات راهبردی با کشور‌های بزرگ منطقه که به‌صورت سنتی شرکای تجاری ایران در حوزه نفت و گازبوده اند. استفاده از ظرفیت همسایگان جهت سوآپ نفت و گاز، انجام معاملات تهاتری و ایجاد زنجیره فروش نفت و فراورده‌های نفتی. مشارکت در ساخت مخازن ذخیره‎سازی نفت خام در بنادر کشور‌های چین، هند، برزیل، آفریقای جنوبی، عمان و اندونزی. استفاده از ظرفیت پالایشگاه‎‌های خارجی جهت پالایش نفت خام ایران و فروش فراورده.

— راهکار‌های میان‎مدت و بلندمدت مقابله با تحریم‎ها در بخش نفت و گاز

— استفاده از سازوکار یکپارچه‎ سازی میدان‌های مشترک نفتی و گازی با کشور‌های عراق، قطر، عمان و امارات

— توسعه همکاری‎ در بخش بالادستی صنعت نفت و گاز با کشور‌های عضو اتحادیه بریکس (BRICS) شامل چین، روسیه، برزیل، هند و آفریقای جنوبی

— توسعه طرح‎های شیرین‎سازی و مرکاپتان‎زدایی میعانات گازی جهت گسترش بازار‌های فروش.

— حمایت از احداث پالایشگاه‎های کوچک در داخل و خارج از کشور با امکان فروش خوراک به آنهاو تسویه مالی مدت‎دار.

و توسعه ظرفیت‎های پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی کشور در داخل و خارج که می‎تواند منجر به خنثی شدن بخش اعظمی از تحریم‎های نفتی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала