بنزین گران نمی شود

© AFP 2023 / Thomax Coexبنزین
بنزین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح های بهینه سازی مصرف سوخت، سهمیه بندی بنزین را منتفی خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»،عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است که هرگونه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در سال 98 و هرگونه دونرخی شدن یا سهمیه بندی این فرآورده‌های نفتی در سال آینده منتفی است.

علی‌عسگر ظاهری عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه توضیح داده گفت:«دولت باید طرح‌های بهینه سازی مصرف سوخت و افزایش سهم CNG و جایگزینی آن با مصرف بنزین را با جدیت دنبال کند.

بنزین - اسپوتنیک ایران
یک لیتر بنزین برای هر ایرانی

دولت مکلف است هرچه زودتر کارت سوخت شخصی را به منظور در دسترس قرارگرفتن اطلاعات دقیق از نحوه مصرف بنزین در ایران الزامی کند و برای الزامی کردن کارت سوخت، باید به دنبال ابزاری به جز ابزار قیمتی باشیم.»

وی درخصوص تولید بنزین در ایران گفت:«میزان تولید روزانه بنزین در ایران در حال حاضر بالغ بر 102 میلیون لیتر و میزان مصرف روزانه بنزین در کشور بالغ بر 90 تا 92 میلیون لیتر است.دولت باید به جای اینکه به فکر افزایش قیمت باشد، به پیاده‌سازی هرچه سریعتر طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت اقدام کند.

همین امروز بالغ بر 20 تا 21 میلیون لیتر معادل مصرف بنزین، توسط سوخت CNG جایگزین شده و می توان با توسعه صنعت CNG و استفاده از راهکارهای تشویقی برای استفاده بیشتر مردم از سوخت گاز به جای بنزین، بخشی دیگر از مصرف بنزین را نیز با سوخت CNG جایگزین کرد و شاهد کاهش مصرف بنزین در کشور باشیم.

دولت باید خودروسازان را به بهینه‌سازی تولیدات خود مجبور کند. من معتقدم می توان با بهینه‌سازی مصرف سوخت بدون استفاده از ابزار قیمتی، رشد مصرف بنزین را در سال 98 کنترل کرد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала