دست ترامپ از ونزوئلا کوتاه

© AP Photo / Seth Wenigنیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا
نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مادورو به ترامپ: دخالت در امور داخلی کشور برای شما قدغن است!

به گزارش اسپوتنیک، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا از آمریکا و شخص دونالد ترامپ خواست  در امور داخلی کشور دخالت نکنند.

مادورو در یک پیام تلویزیونی گفت:« ما به دونالد ترامپ می گوئیم: دست از ونزوئلا بردار و در امور داخلی کشور دخالت نکن! دونالد ترامپ، فورا راهت را بکش و برو! فورا دستت را از ونزوئلا کوتاه کن!»

تنها کشوری که در آن کودتا نمیشود - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تنها کشوری که در آن کودتا نمیشود

مادورو از وزارت خرانه داری آمریکا بدلیل وضع تحریم علیه شرکت ملی نفت و گاز کشور انتقاد کرد و گفت:«هدف آنها، غارت ثروت ماست، غارت دارایی ونزوئلاست، غارت پول ونزوئلاست و بعد نوبت کشور ما هم خواهد رسید و آن را هم خواهند برد».

روز قبل از آن، توسط دادگاه عالی ونزوئلا لغو شد، خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرد. نیکولاس مادورو رئیس جمهور کنونی این امر را تلاشی برای کودتا نامید و به قطع مناسبات دیپلماتیک با آمریکا فراخواند.

کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوآ، السالوادور، ترکیه، بلاروسی و چین در حمیات از  مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود در دخالت از خارج در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل برای حل و فصل بحران  به گفتگو و دیالوگ فراخواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала