فعالیت نظامیان آمریکا در عراق مشکوک است

© AP Photo / Raul R. Rubieraنظامیان آمریکایی در عراق
نظامیان آمریکایی در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گشت نیروهای آمریکایی در فلوجه با موافقت دولت عراق صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «سومریه نیوز»، یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق ضمن تایید تحرکات نظامی آمریکا گفت که گشت نیروهای آمریکایی در فلوجه با موافقت دولت عراق و ستاد عملیات مشترک این کشور صورت گرفته است.

روز شنبه  26 ژانویه،خبر حضور نظامی آمریکا در شهر فلوجه تایید شد. و این در حالی است که قبلا تحرکات نظامی امریکا در عراق از سوی مقامات عراقی تکذیب شده بود.

منبعی که نخواست نامش فاش شود هدف از این گشت را سرکشی و کسب اطلاع از وضعیت یگان های پلیس که بتازگی توسط ائتلاف مدعی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا آموزش دیده اند و همچنین تسلیح و تجهیز آنان ذکر کرد.

همزمان تصاویر متعددی از نیروها و خودروهای آمریکایی حین حضور و گشت زنی در خیابان های فلوجه در رسانه ها و فضای مجازی عراق منتشر شده است.

آمریکایی ها که به بهانه وجود سلاح کشتار جمعی، عراق را در سال 2003 اشغال کردند در سال 2011 بدلیل شکست ها و ناکامی های مکرر، مجبور به ترک عراق شدند آنها سه سال بعد به بهانه مبارزه با داعش و در راس یک ائتلاف خودخوانده بین المللی بار دیگر وارد این کشور شدند.

اعتراضات نسبت به حضور نیروهای آمریکایی در عراق از زمان سفر مخفیانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به یک پایگاه نظامی در استان الانبار و تاکید وی بر عدم خروج نظامیان از عراق، بیش از پیش افزایش یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала