یک لیتر بنزین برای هر ایرانی

© Fotolia / Phonlamaiphotoبنزین
بنزین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سهمیه باید بر اساس کد ملی به سرپرست خانواده اختصاص یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، سهمیه باید بر اساس کد ملی به سرپرست خانواده اختصاص یابد و نه به خودرو.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در توضیح طرح پیشنهادی خود در خصوص سهمیه بندی بنزین، گفت:«پیش‌بینی ما بر این بود که اگر بنا است سهمیه بندی صورت بگیرد ارزش اصلی به انسان ها داده شود نه به خودرو و سرمایه. دولت ممکن است بگوید که کارت سوخت احیا شده است و به ازای هر کارت سوخت سهمیه بنزین داده شود، اما ما می گوییم این سهمیه را به خودرو ندهید،‌ بلکه سهمیه بر اساس کد ملی به سرپرست خانوار اختصاص یابد. فارغ از این که آن خانواده‌ خودرو دارد یا خیر.

بنزینی که به قیمت هزار تومان ارائه می‌شود بر اساس فوب خلیج فارس بین 50 تا 55 سنت قیمت گذاری شده که حدود شش هزار تومان می‌شود. بنابراین افراد با خرید یک لیتر بنزین هزار تومانی پنج هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند. ما معتقدیم این یارانه باید به فقرا داده شود.

در این طرح پیش‌بینی شده است که به ازای هر کد ملی در روز یک لیتر به حساب سرپرست خانوار واریز شود که بر این اساس یک خانواده‌ چهار نفره در ماه 120 لیتر بنزین سهمیه دارند و می‌توانند هر قدر می‌خواهند از این سهمیه مصرف کنند. طبق پیش‌بینی‌ها این سهمیه ها در کارت افراد قرار می‌گیرد و می‌توانند تمام یا بخشی از آن را به قیمت آزاد بفروشند و یا صادر کنند. در واقع بر اساس این طرح سهمیه بنزین قابل نقل‌ و انتقال است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала